اخلاقی: ساروی و میرزازاده شانس زیادی برای کسب مدال در پاریس دارند
امین میرزازاده دارنده طلای پیکارهای کشتی فرنگی سال ۲۰۲۳ جهان

تهران- ایرنا- دارنده ۲ مدال برنز کشتی فرنگی جهان گفت: با توجه به تجربه جهانی و المپیکی من، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده شانس زیادی برای کسب مدال در پاریس دارند با این وجود نباید سایر ملی‌پوشان را نادیده گرفت.

حبیب‌الله اخلاقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۲ سال اخیر حسن رنگرز و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی زحمت زیادی برای موفقیت این تیم کشیدند و توانستند عملکرد درخشانی را از خود برجا بگذارند. امین میرزازاده یکی از مدعیان کسب مدال برای کشورمان است که در ۲ سال اخیر توانست نایب قهرمانی و قهرمانی را در جهانی بلگراد کسب کند.

وی ادامه داد: فرنگی‌کار سنگین وزن کشورمان یکی از نوابغ تاریخ کشتی دنیاست و می‌تواند در آوردگاه پاریس مدال بگیرد، با این وجود معتقدم او مسیر سختی در پیش خواهد داشت. با توجه به حضور برخی بزرگان از جمله میخائین لوپز کوبایی، رضا کایالپ ترکیه‌ای و سایر مدعیان از روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان، او می‌تواند طلای خود را همانند رقابت‌های جهانی بلگراد تکرار کند.

دارنده طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون خاطرنشان کرد: با توجه به کسب سهمیه کامل تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک، امید زیادی برای موفقیت داریم. کادر فنی با توجه حضور طولانی مدت در اردو، بر شرایط و میزان آمادگی ملی‌پوشان اشراف کامل دارد که می‌تواند در المپیک پاریس بر عملکرد آنان موثر باشد.

اخلاقی در خصوص نفرات نهایی وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم گفت: در این ۲ وزن نفرات نهایی مشخص نشده و تکلیف نهایی بعد از رقابت‌های رنکینگ‌دار مجارستان از سوی کادر فنی تیم ملی اعلام خواهد شد. سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی از مدعیان اصلی وزن ۶۷ کیلوگرم هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه جهانی و المپیکی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده شانس زیادی برای کسب مدال در پاریس دارند، اما آوردگاه المپیک همیشه جذابیت و سختی خودش را دارد و نمی‌توان سایر ملی‌پوشان را نادیده گرفت چرا که همیشه در روز کشتی نتیجه دیگری رقم خواهد خورد.

دارنده ۲ نشان برنز جهانی در خصوص آخرین وضعیت کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی گفت: محمدعلی گرایی یکی از مدعیان اصلی وزن ۷۷ کیلوگرم کشورمان به حساب می‌آید که سوای کسب سه مدال جهانی و حضور در المپیک توکیو، شناخت خوبی از مدعیان جهانی دارد. امین کاویانی‌نژاد در پیکارهای کسب سهمیه المپیک در بیشکک سهمیه این وزن را گرفت. توجه با توجه به اینکه ما از بیرون نظاره‌گر عملکرد ملی‌پوشان هستیم، نمی‌توان تحلیل دقیقی اکنون از شرایط این وزن ارائه کنیم و کادر فنی بهترین تصمیم را در این رابطه اتخاذ خواهد کرد.

اخلاقی: ساروی و میرزازاده شانس زیادی برای کسب مدال در پاریس دارند
حبیب‌الله اخلاقی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha