استاندار خراسان‌شمالی بر ترمیم پل «خندقلو» تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر ترمیم پل «خندقلو» گفت: فرایند بتن ریزی این سازه با هدف افزایش ایمنی در محور جاده بجنورد به آشخانه باید شتاب گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: روند اصلاحات و ترمیم پل خندقلو باید  شتاب گیرد تا باند کناری آن نیز به بستر ترافیکی اضافه شود.

وی افزود: تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال نیز باید برای تکمیل ۲۰ کیلومتر باقی مانده محور بجنورد به جنگل گلستان در دستورکار قرار گیرد.

حسین نژاد تصریح کرد: بخشی قابل توجهی از تصادفات و سوانح استان مربوط به محور بجنورد-جنگل گلستان است که بی تردید تکمیل آن نقش موثری در کاهش تصادفات خواهد داشت.

وی با اشاره به برقراری پرواز ها در خراسان شمالی، گفت: با وجود پیگیری های انجام شده همچنان پروازهای روزانه از فرودگاه بجنورد محقق نشده و این امر نیازمند پیگیری های دوباره است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با ترغیب بخش خصوصی جدای از پرواز های تکلیفی سایر پرواز ها نیز برقرار شود.

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین دچار مشکل و ناایمن شد و تردد خودروها از این محور ممنوع و از جاده قدیم بدرانلو انجام می شد و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha