۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبر: 85248612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس بهترین بستر برای ترویج ورزش اسکواش در استان یزد است

یزد- ایرنا- رییس هیات اسکواش استان یزد گفت: اگر مدارس اجازه ورود به مربیان اسکواش دهند و در این زمینه همکاری کنند، بستر برای توسعه هر چه بیشتر این رشته در بین دانش آموزان و استان فراهم می‌شود.

" محمدحسین نجفی یزدی " روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر به مربیان اسکواش اجازه ورود به مدارس داده شود، با معرفی این رشته و تست گیری و استعدادیابی شاهد تحولی بزرگ در این ورزش در استان و موفقیت در سطح کشور و حضور بازیکنان استان در تیم‌های ملی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در زمینه اسکواش در مدارس وجود دارد، بیان کرد: بهترین راه توسعه اسکواش در استان افزایش همکاری آموزش و پرورش با مربیان است و هم اکنون حدود نیمی از اعضای تیم‌های ملی اسکواش از استان یزد هستند و در رده سنی پایه این استان جایگاه خوبی دارد ولی اگر آموزش و پرورش همکاری مناسب نداشته باشند، با مشکل مواجه می‌شویم .

نجفی گفت: دیده شدن فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی رشته اسکواش از مطالبات مهمی است که باید با همکاری رسانه‌های گروهی در این زمینه اقدام شود تا زمینه ترویج هرچه بیشتر این ورزش در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: از ۱۲ شهرستان استان در برخی از مناطق شاهد فعالیت هیات‌های اسکواش هستیم ولی جای کار فراوان وجود دارد و برای تقویت این رشته به همکاری بخش خصوصی، خیران و همراهی بیشتر مسئولان نیاز است.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی، ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده و ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد و بیش از یک هزار نفر در رشته اسکواش در این استان فعالیت دارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha