مصطفوی: استقلال و پرسپولیس برای اخذ مجوز حرفه‌ای تعلل کردند

تهران- ایرنا- رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای گفت: ما اهمیت و تاریخ صدور رای مجوز حرفه‌ای را به استقلال و پرسپولیس اعلام کردیم اما آن‌ها تعلل کردند.

به گزارش ایرنا، «داریوش مصطفوی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه رییس فدراسیون فوتبال با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری اظهار داشت: جلسه ابعاد مختلفی داشت. بیشتر برای مسائل تبلیغات محیطی، درآمدزایی از صدا و سیما و مواردی که برای فدراسیون فوتبال عوایدی داشته باشد، تمرکز شده بود. یک مقدار هم در مورد کمیته‌های بدوی و استیناف برای مدیرعامل‌ها صحبت کردیم و به آنان اعلام کردیم که این کار جدی است و شوخی‌بردار نیست. همچنین اعلام کردیم که در آیین‌نامه برای کسانی که تخلف می‌کنند و حتی اگر از مسوولان بالا رتبه فدراسیون هم باشند، تنبیه در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: جلسه خوبی بود. اعلام کردیم که فدراسیون با درآمدزایی بیشتر باشگاه‌ها مشکل ندارد. «مصطفی آجورلو» مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت کرد و از کمیته استیناف و بدوی تشکر به عمل آورد. «مجید صدری» سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز از ارکان فدراسیون و «شهاب‌الدین عزیزی خادم» رییس فدراسیون تشکر کرد. دیگر مدیران عامل صحبت کردند. آن‌ها نگرانی مالی دارند و چون اساس و اصول فوتبال بر درآمدزایی از تلویزیون است، قرار شد گروهی تعیین شود و با رییس فدراسیون جلسه برگزار کنند تا راه حل مناسبی تعیین شود. 

مصطفوی اضافه کرد: باید درآمد باشگاه‌ بهتر شود. با این درآمدها امورات باشگاه‌ها پیش نمی‌رود. ما مقررات حرفه‌ای را به باشگاه‌ها تعلیم می‌دهیم اما نمی‌توانیم درآمدهای حرفه‌ای را برای آن‌ها تامین کنیم. اگر فقط درآمد رادیو و تلویزیون را به باشگاه‌ها بدهیم، آن‌ها تامین می‌شوند و نیازی نیست کار دیگری انجام دهیم. اگر هر باشگاهی که از دولت کمک دریافت می‌کند، اجازه تبلیغات تلویزیونی اخذ کند، مشکل حل خواهد شد. 

رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای تصریح کرد: درباره کمیته صدور مجوز حرفه‌ای دو کمیته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل شده و آن‌ها اسامی را دادند که خیلی از آن ها از ایران فرستاده شده اما آن‌ها اسامی را گلچین کردند. کمیته بدوی کار خودش را انجام داد. در این کمیته باشگاه‌های فولاد خوزستان، سپاهان و گل‌گهر سیرجان پذیرفته شدند. کارهای بسیار حرفه‌ای در این باشگاه‌ها انجام شده اما متاسفانه باشگاه‌های بزرگ ما به دلیل اینکه مرتب مدیرعامل عوض می‌کنند، تا بیایند کار را درست کنند، جو عوض می‌شود.

وی ادامه داد: من امیدوارم یک مدیرعامل در این دو باشگاه بتواند دست کم ۱۰ سال کار کند. زمانِ علی فتح‌الله زاده و کاظم اولیایی خیلی خوب کارها انجام می‌شد اما حالا هر روز مدیران عامل غیرمرتبط با کارشان انتخاب می‌شوند. الان هرروز یک مدیرعامل غیرمرتبط انتخاب می‌شود. اگر ما رای کمیته بدوی را تایید می‌کردیم شک نکنید این تیم‌ها محروم می‌شدند و جرایم سنگینی شامل‌ آن‌ها می‌شد.

مصطفوی اضافه کرد: ما در این آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای بالغ بر ۱۸۰۰ صفحه از باشگاه‌ها تعهد گرفتیم که باید انجام دهند. تاریخ مشخصی که نهایتا ۳۱ خردادماه بوده را اعلام کردیم اما متاسفانه استقلال و پرسپولیس تعلل کردند. این دو باشگاه حسن نیتشان را به ما ثابت کردند اما شاید چون تازه آمدند، مطلع نبودند. یادم است که یکی از افراد کمیته به باشگاه پرسپولیس گفته بود که نقص مدارک دارید اما او گفته بود که عازم ریاض استو

رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای بیان کرد: گفتم این آقا متوجه نشده و باید بیشتر توضیح دهیم. صدور مجوز بسیار مهم است و می‌تواند همه ارکان باشگاه را تعلیق کند. امروز قرار شد یک میلیارد جریمه خود را پرداخت کنند. خواستیم متوجه شوند که این اقدام چقدر اهمیت دارد.

وی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه گفت: این موضوع باید توسط دولت تصمیم‌گیری شود. ما نمی‌توانیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ بگوییم. ما ۱۶ سال به آن ها تعهد دادیم. من فکر می‌کنم با صدور مجوز حرفه‌ای کارها آسان شود. رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای قابل تجدید نظر نیست و اگر می‌خواهند اعتراض کنند باید به دادگاه عالی ورزش(کاس) بروند و این نمی‌ارزد. فیفا تأکید ویژه‌ای روی ورود بانوان دارد.

   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha