بهره برداری از ۲ طرح آبرسانی روستایی در استان همدان آغاز شد

همدان- ایرنا- بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای «ورکانه» و «یارمجه باغ» استان همدان با یک هزار و ۴۳۲ نفر جمعیت، امروز(سه‌شنبه) و در قالب سی و ششمین هفته پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» با اعتباری معادل یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در آیین بهره برداری از این طرح‌های آبرسانی که در ارتباط زنده تصویری با «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برگزار شد، گفت: ۲۳۰ روستای استان همدان با جمعیتی معادل ۲۲۲ هزار و ۳۹ نفر از ابتدای سال ۹۲(فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم) زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته و از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده‌اند.

«سیدهادی حسینی بیدار» افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۰ روستای دیگر با جمعیت ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر از خدمات شبکه آب سالم و فاضلاب بهره مند شده اند که برهمین اساس شاخص بهره مندی از آب در روستاهای استان همدان به ۷۹.۱۱ درصد رسیده است. 

وی اظهار داشت: امروز و در قالب برنامه «پویش هرهفته-الف-ب-ایران»، بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای «ورکانه» در شهرستان همدان و «یارمجه باغ» در شهرستان رزن با اعتبار یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان آغاز و جمعیت ساکن دراین روستاها نیز از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به روستای ورکانه با ۷۱۳ نفر جمعیت، خط انتقالی به طول چهار هزار و ۱۰۰ متر و بهسازی سه دهنه چشمه انجام شده است.

حسینی بیدار افزود: برای اجرای طرح آبرسانی به این روستا در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی همچنین در خصوص مجتمع آبرسانی «تخت - چهاربلاغ» روستای «یارمجه باغ» شهرستان رزن نیز گفت: با بهره برداری از این مجتمع ۷۱۶ نفر جمعیت ساکن در این روستا از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: در این پروژه حفر و تجهیز چاه دهانه گشاد به عمق ۲۵متر، بهسازی چهار دهنه چشمه، اجرای هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال، اصلاح و توسعه یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع داخلی، ساخت مخزن بتنی ۲۰۰ متر مکعبی، فنس کشی محوطه تاسیسات به طول ۱۳۶متر و اجرای خط برق به طول ۱۷۰ متر اجرا و عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به روستای یارمجه نیز یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

استان همدان در مجموع دارای یک هزار و ۷۲ روستا دارد که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ حدود ۴۰.۲ درصد از جمعیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفری استان در روستاها ساکن هستند.

به گزارش ایرنا، طرح آبرسانی به ۱۰۰ روستا در چهار استان با اعتبار یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال امروز (سه‌شنبه) در قالب پویش هر هفته؛#الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.

از مجموع روستاهای آماده آبرسانی، ۷۵ روستا سهم استان کردستان، ۱۵ روستا در استان زنجان، ۸ روستا در استان البرز و ۲ روستا نیز در استان همدان از نعمت آب برخوردار شدند.

دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور،  قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

 در قالب پویش هر هفته؛#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره برداری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha