۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84144679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در جیرفت مجازی برگزار می‌شود

جیرفت - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری ۱۰ ویژه‌برنامه‌ مجازی به مناسبت هفته پژوهش در این دانشگاه خبر داد.

فاطمه سیدی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت برگزاری غیرحضوری برنامه‌های این هفته را شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: امسال برنامه‌های هفته پژوهش متفاوت از سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته پژوهش، روز شمار این هفته را از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه اعلام کرد و افزود: هفته پژوهش و فناوری امسال به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی تجدید میثاق با شهدا، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه، برگزاری نخستین کنگره دانشجویی پژوهشی به صورت آنلاین (بَرخط) را از جمله برنامه‌های این هفته دانست.

سیدی برگزاری مسابقه دانشجویی ایده پردازی، رونمایی از کتاب بیماری بانوان در پزشکی، بازدید از پژوهشکده آموزش و پرورش، برگزاری مسابقه جدول پژوهشی، برگزاری کارگاه انواع مطالعات پژوهشی، برگزاری نشست آنلاین با دانشجویان و نشست خبری را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برشمرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید اشاره کرد و گفت: پژوهش و تحقیق ابزاری ارزشمند برای حل مشکلات جامعه و ایجاد ظرفیت‌های علمی و تولیدات منحصر به فرد است.

سیدی گفت: محققان و پژوهشگران این کشور باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای تسریع بخشیدن به حل مشکلات در زمینه‌های گوناگون به ویژه در شرایط اپیدمی کنونی استفاده کنند.

وی هفته پژوهش و فناوری را فرصتی مغتنم برای جلب توجه آحاد جامعه به مقوله پژوهش و جایگاه آن در راستای حل مشکلات جامعه و تولید دانش و فناوری‌های نوین دانست و برنقش بی‌بدیل و انکارناپذیر پژوهش در پیشبرد رشد علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و توسعه پایدار کشور تاکید کرد.

سیدی اظهار داشت: امسال هفته پژوهش و فناوری را در شرایطی آغاز می‌کنیم که همگان در سرتاسر جهان، فارغ از تفاوت‌های جغرافیایی، نژادی، سنی و جنسی، در هر لحظه و هر روز چشم امید به دستان پرتلاش پژوهشگران ملی و بین‌المللی برای ساخت واکسن و دارویی اثربخش علیه ویروس کرونا دوخته‌اند که این مهم از مسیر مطالعه و تحقیق محقق می‌شود.

وی بیان داشت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با توسعه برنامه‌های حمایتی و همراهی محققان و پژوهشگران دستاوردهای برجسته‌ای در زمینه تولید علم و فناوری و ایجاد فرصت‌های رشد، توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک بین سازمانی را به ارمغان آورده است.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جنوبی کرمان را تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها