۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84142598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت ژاپن عمده هزینه اقدامات ضدکرونایی شهرک‌های المپیک را تقبل می‌کند

تهران- ایرنا- دولت ژاپن در نظر دارد تا بخش عمده هزینه اقدامات مقابله با کرونا و همچنین نمونه گیری از ورزشکاران خارجی اسکان داده شده در شهرک های میزبان را در المپیک و پارالمپیک به تعویق افتاده توکیو تقبل کند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام منابع، وزارت ورزش ژاپن که پیش از این در سومین بودجه مکمل برای پایان سال مالی جاری که در ماه مارس به پایان می رسد، مبلغی را برای حمایت از شهرک‌های دخیل در طرح موسوم به "شهر میزبان" تعیین کرده بود، حالا فرآیند تخصیص این اعتبار را که حدود ۱۳ میلیارد ین (۱۲۵ میلیون دلار) است، آغاز کرده است.

این طرح که در تاریخ برگزاری المپیک و پارالمپیک بی سابقه است، شهرک‌های ژاپنی میزبان ورزشکاران خارجی را نسبت به تبادل فرهنگی ترغیب می کند؛ حدود ۵۰۰ شهرک برای میزبانی از ورزشکاران حدود ۱۸۰ کشور و منطقه ثبت نام کرده‌اند.

دولت ژاپن هفته گذشته اعلام کرد که هزینه‌های اضافی و تحمیلی ناشی از تعویق یکساله المپیک حدود ۱۹۸ میلیارد ین برآورد شده و این در حالی است که اقدامات مقابله با ویروس کرونا هزینه مازادی به مبلغ ۹۶ میلیارد ین در پی دارد؛ با این حال، این رقم هزینه‌های اقدامات ضدکرونایی شهرک های میزبان را شامل نمی‌شود.

«سیکو هاشیموتو» وزیر المپیک ژاپن گفته است که تقبل هزینه اقدامات ضدکرونایی شهرک‌های میزبان برعهده دولت ژاپن است.

دولت شهرک‌های میزبان را ترغیب کرده است تا اقدامات سختگیرانه‌ای را برای مقابله با کرونا  و با هدف حفظ سلامت ورزشکاران و مقامات کشورهای میهمان در دستور کار قرار دهند.

براساس اعلام این منبع ورزشی، دولت ژاپن در نظر دارد تا هزینه نمونه گیری از ورزشکاران و همچنین افراد بومی را که ممکن است با آنان در تماس باشند، تقبل کند. بودجه مازاد مذکور همچنین برای پوشش کرایه رزرو صندلی در ناوگان حمل و نقل عمومی و رزرو اتاق‌های اضافی در هتل‌ها را به منظور ممانعت از تماس ورزشکاران با سایرین، مورد استفاده قرار می گیرد.

برساس دستورالعمل منتشر شده توسط دولت ژاپن در ماه نوامبر، هرکدام از شهرک‌های میزبان باید نسبت به تهیه و تدوین دستورالعمل اقدامات ضدویروس اقدام کنند و علاوه بر این این شهرکها ملزم شده‌اند تا با مقامات کشور یا منطقه‌ای که ورزشکاران متبوع آنها را اسکان داده‌اند، توافق‌نامه امضا کنند.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha