تایید آی.او.سی بر کاهش زمان حضور ورزشکاران در دهکده بازی‌ها

تهران- ایرنا- کمیته بین المللی المپیک کاهش زمان حضور ورزشکاران در دهکده بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو را بمنظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت شرکت کنندگان تایید کرد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیته بین المللی المپیک گفت: برای به حداقل رساندن تعداد افراد ساکن در دهکده ورزشکاران در هیات اجرایی آی.او.سی تصمیم گیری شد و براین باوریم که این موضوع ضروری است.

«توماس باخ» ادامه داد: ما باید تعدادساکنان دهکده المپیک را کاهش داده و به حداقل برسانیم تا خطر مواجهه با کرونا نیز کاهش یابد. در عین حال، تلاش‌ها بر این است تا تجربه ورزشکاران راحفظ کنیم.

وی افزود: رویکرد ما بر این بود تا با ملاحظات مربوط به عملکرد ورزشی و همچنین حضور در افتتاحیه متعادل باشیم. توصیه شده در مواردی که زمان سفر به ژاپن با اختلاف کمی همراه است، تعداد روزهای حضور و اقامت در دهکده المپیک، قبل از مسابقه کمتر باشد.

رییس آی.او.سی خاطر نشان کرد: ورزشکاران حاضر در بازی‌های توکیو، پنج روز پیش از آغاز می‌توانند به دهکده بازی‌ها ورود داشته و  دو روز پس از اتمام رویدادها ملزم به ترک محل اقامت خواهند بود. انتظار می‌رود که سازگاری ورزشکاران به اختلاف زمان طی اردوهای آماده سازی قبل ازبازی در ژاپن و نه در دهکده المپیک صورت پذیرد.

بازی‌های المپیک توکیو به دلیل پاندومی کرونا ویروس با یکسال تاخیر خردادماه سال آینده برگزار می شود.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha