اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در واپسین روزهای تابستان

استان ها - ایرنا - ۱۰ روز مانده به پایان فصل تابستان خبرها از اوج گیری مجدد ویروس کرونا در برخی استان‌ها حکایت دارد که با توجه به در پیش بودن فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا فصل پاییز را برای گذر ازبیماری‌ها سخت می‌کند.

شیوع ویروس کرونا همچنان با یکه تازی خود در کشورمان علاوه بر دردسرهای متعددی که ایجاد کرده نگرانی هایی را در آستانه فصل سرما و همنشینی با بیماری آنفلوانزا به وجود آورده است ، چرا که به نظر می رسد فصل سرما وضعیت کاملا متفاوتی را در شرایط شیوع این بیماری همه گیر رقم خواهد زد .

امروز ویروس کرونا با گرفتن جان  ۱۱۶ نفر از هموطنان شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ را در کشور به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رساند و به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز ۲ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به این بیماری در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۸ نفر بستری شدند؛ با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر رسید و در آستانه ثبت رکورد جدید قرار گرفت.

البته تاکنون سه میلیون و ۵۳۲ هزار و ۸۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۳۴۴ هزار و ۵۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند اما همچنان ۳۷۶۸ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار و استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر اساس آمارها، در شرایطی که آمار مبتلایان به کرونا و فوتی های ناشی از آن در آذربایجان شرقی تا حدود ۲ هفته قبل تقریباً تثبیت شده و به عدد مشخصی رسیده بود اما به تدریج آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن دوباره روند صعودی بخود گرفت به طوری که بار دیگر سبب نگرانی مردم و مسوولان بویژه در کلانشهر تبریز شده است.

در استان چهارمحال و بختیاری نیز به گفته مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع کرونا در استان از ابتدای تیرماه تاکنون در اوج خود قرار دارد و پیش‌بینی‌ می‌شود این روند صعودی در هفته جاری نیز تداوم یابد زیرا در هفته های اخیر تعداد بیماران سرپایی کووید ۱۹ نیز افزایش داشته است.

در اصفهان نیز طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز اعلام کرد: وضعیت این استان به لحاظ ابتلای موارد مثبت قطعی به بیماری کرونا در حال افزایش به سمت یک قله جدید است زیرا با اینکه این استان حدود هفت درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، نزدیک به یک سوم کل موارد مثبتی که در ۲۴ ساعت گذشته در کشور گزارش شد مربوط به این استان است.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز بار دیگر امروز هشدار داد: تغییر فصل و شروع بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا وضعیت ماه های آینده را در این استان از لحاظ شیوع بیماری کرونا با چالش مواجه می کند و این بیماری اوج خواهد گرفت.

مشکل دیگری که این روزها درباره شیوع بیماری کرونا تاکید می شود، عادی انگاری این ویروس است چنانچه هدایت الله جمالی استاندار قزوین، بالا رفتن میزان مسافرت‌ها و پایین آمدن حساسیت ساکنان این استان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان دانسته است.

در زنجان نیز شمار مبتلایان به ویروس کرونا روند افزایشی دارد و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از افزایش موارد مثبت کرونایی در بین مراجعه کنندگان به مراکز سرپایی و بستری استان خبر داده است.

در شهرستان سلسله استان لرستان سرپرست فرمانداری این شهر اعلام کرد: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در شهرستان، تمامی مدارس شهری و مدارس روستایی بالای ۳۰ نفر جمعیت بجز پایه اول ابتدایی تا اول مهرماه تعطیل است.

البته برخی مسئولان بهداشتی کاهش میزان استفاده از ماسک را یکی از دلایل افزایش ابتلا به بیماری کووید 19 می دانند چنانچه رئیس مرکز بهداشت دزفول گفته کاهش استفاده از ماسک باعث افزایش آمار کرونا در روزهای اخیر در شهرستان دزفول شده است.

در میان اخبار افزایشی از شیوع ویروس کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز اعلام کرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این استان ثبات نسبی را در روند انتقال ویروس کرونا ایجاد کرده است اما باید این سخت گیری ها ادامه یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز اعلام کرد که شمار بستری شدگان کرونا در بیمارستان های البرز نسبت به روزهای اخیر حدود ۲۰ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد فتحی  یادآور شد که در روزهای اخیر شمار بستری شدگان  در البرز حدود ۶۰ نفر بود که از دیروز تا صبح  امروز شاهد افزایش نسبی بستری شدگان بودیم.

اهم اخبار و گزارش های کرونایی در استان ها 

کرونا و دغدغه سرویس مدارس

کرونا در فصل های سرد اوج می گیرد

غلبه شوق تحصیل بر بیم کرونا در مدارس مازندران

ادامه به کارگیری نیروهای جدید در بیمارستانهای ویژه کرونا در مشهد

خلوتی غیرانتفاعی‌ها و رونق بازار معلم خصوصی زیر سایه کرونا

 سیاست دولت شکست کرونا است

دستگیری عاملان فروش آمپول تقلبی کرونا در شهریار

تغذیه مناسب از دوره بستری بیماران کرونا در آی سی یو می‌کاهد

واکسن ایرانی کرونا به زودی وارد مرحله انسانی می‌شود

واکسن آنفلوآنزا، دغدغه شهروندان زنجانی در آستانه همنشینی سرما و کرونا

تاثیر همه‌گیری کرونا بر سلامت جسم و روان کودکان چگونه بوده است؟

بی‌توجهی‌ بهداشت فردی سبب افزایش بیماران کرونایی در اصفهان شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha