دادستان شهرکرد: چهارمحال و بختیاری در تعطیلات محرم پذیرای مسافران نیست

شهرکرد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای تعطیل پیش‌رو در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مسافران به این استان سفر نکنند چرا که به منظور حراست از سلامتی هم‌استانی‌ها و جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، خودروی مسافرانی که به استان وارد می‌شوند، توقیف می‌شود.

عبدالرضا علی‌محمدی روز چهارشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: با همکاری مخابرات استان، مسافرانی که در تعطیلات پیش رو به محدوده استحفاظی استان وارد شوند، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که این استان پذیرای مسافران نیست و باید هرچه سریع‌تر از استان خارج شوند.

وی ادامه داد: مسافرانی که نسبت به این پیامک بی‌توجهی کنند و در استان اقامت داشته باشند، خودروی آنها به مدت ۱۰ روز توقیف می‌شود.

علی‌محمدی تصریح کرد: از آنجا  که مسدود کردن محورهای ورودی استان مغایر با سیاستگذاری‌های کلان است، تلاش شده است تا با اعمال محدودیت‌ در پذیرش مسافر و ارسال پیامک برای مسافران ،که قدرت بازدارندگی دارد، شیوع ویروس کرونا را در استان مدیریت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری در ادامه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری ماه محرم تاکید کرد و گفت: اداره کل تبلغیات اسلامی و متولیان بهداشت و درمان باید حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند و با نظارت دقیق و مستمر مانع از بروز مشکلات بعدی شوند.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان در وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا قرار دارد چنانچه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم به کار گرفته نشود، با بحران مواجه می‌شویم و سیر صعودی ویروس کرونا در استان شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ثبت نام ۴۶۰ هیات عزاداری در سامانه بیرق، اظهار داشت: ۲۴ هیات نیز به صورت مجازی آیین‌های عزاداری را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری با بیان اینکه بیشتر هیات‌های مذهبی استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: بسیاری از هیات‌های سینه‌زنی به صورت منظم، در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی اقدام به برگزاری برنامه‌های سوگواری کرده‌اند.

وی ادامه داد: با این وجود برخی هیات‌ها با مشکلاتی نظیر تامین فضای باز و تهیه ماسک مواجه هستند، که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

طاهری، برنامه‌ریزی برای عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را مهم عنوان کرد و گفت: اگر در این خصوص جدیت و حساسیت لازم به کار گرفته نشود می‌تواند در خصوص شیوع ویروس کرونا مشکل‌ساز شود.

 به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha