۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 83731295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هنرستان‌های قزوین روزانه هفت هزار عدد ماسک تولید می‌کنند

قزوین- ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هنرستان‌های استان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین نیازهای کادر درمان، روزانه هفت هزار عدد ماسک و تاکنون یک هزار دست لباس محافظتی تولید کرده‌اند.

حمید حمدالله زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلمان و دانش آموزان هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش استان به منظور کمک به مدیریت بحران و در جهت کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این برهه حساس، همگام با دیگر دستگاه‌های اجرایی به کمک نظام سلامت آمده اند.
وی اظهار داشت: ۱۰۵ هنرستان و مدارس کاردانش در استان فعال هستند که از این تعداد در ۱۵ هنرستان، تولید ماسک و اقلام بهداشتی صورت می‌گیرد.
این مسوول ادامه داد: توانمندی‌های هنرستان‌ها در نظام آموزش مهارتی رسمی کشور، با توجه به ماهیت رشته‌های تولید محور و خدمات محور، قابل توجه بوده که در این مقطع ظرفیت‌ رشته‌های طراحی دوخت و صنایع شیمیایی برای تهیه و تولید لوازم بهداشتی و پزشکی از جمله ماسک، روپوش، مواد شوینده و ضدعفونی کننده ‌به کار گرفته شده است.
حمدالله زاده اضافه کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین چندین هنرستان دارای رشته طراحی دوخت به دلیل دارا بودن کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل، امکان مشارکت و همکاری موثر در شرایط کنونی را داشته و به شکل جهادی اقدام به تولید ماسک،  روپوش و کلاه مخصوص کردند.
وی با بیان اینکه این اقدامات با همکادی سپاه استان در حال انجام است، تصریح کرد: این محصولات پس از تولید، بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته به مراکز بهداشتی استان تحویل داده می‌شود تا به نحو مناسب مورد استفاده قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: همچنین ۲ باب هنرستان استان که دارای رشته صنایع شیمیایی هستند برای تولید مواد ضد عفونی و شوینده اقدام کرده‌اند و سایر هنرستان‌های استان نیز در صورت دریافت مواد اولیه، آمادگی لازم را برای کمک رسانی خواهند داشت.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تاکنون به ۸۷۳ مورد و آمار جان باختگان نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha