۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83331401
T T
۰ نفر

با هم ام اس را شکست دهیم

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83331401
با هم ام اس را شکست دهیم

تهران - ایرنا - آخرین چهارشنبه ماه می مصادف با هشتم خرداد ماه به عنوان روز جهانی ام اس نامگذاری شده و شعار امسال این روز« با هم ام اس را شکست دهیم» تعیین شده است.

مدیرعامل انجمن ام اس ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی ام اس با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان این بیماری گفت: در سال های اخیر رشد چشمگیری در ابتلا به بیماری و همچنین افزایش پذیرش بیمار در انجمن را داشتیم. در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۸۰۰ بیمار جدید به عضویت انجمن درآمدند.


عبدالحسین هوشمند با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰ تا ۱۲ بیمار جدید در تهران پذیرش می کنیم، افزود: مجموعه افراد که در ۵۴ مرکز ما به عضویت درآمده اند از مرز ۷۵ هزار نفر عبور کرده که این تعداد مبتلا در کشور، نگران کننده است.


وی با اشاره به اینکه ما بیشترین تعداد بیمار در منطقه را داریم، گفت: آمار مبتلایان در کشورهای اروپایی ۱۰۰ نفر به ازای یکصدهزار نفر است که ما هم به این رقم رسیده و از این لحاظ همسطح کشورهای اروپایی شدیم.


هوشمند، روند ابتلا به بیماری در کشور را بسیار نگران کننده خواند و اظهار امیدواری کرد که با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، مردم توجه بیشتری به این بیماری کنند.


وی با بیان اینکه به نظر می رسد تغییر سبک زندگی عامل تشدید کننده بیماری ام اس است، اظهار داشت: مردم باید راه های کنترل و پیشگیری این بیماری را بدانند تا با اجرای آنها شاهد کاهش بیماری در کشور باشیم.


هوشمند به محورهای اصلی همایش امسال روز جهانی ام اس که ۲۴ خرداد ماه برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی و آشنایی با بیماری ام اس، تسهیل در دریافت خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی و مشاوره روان شناسی و تغییر در سبک زندگی، سه محور اصلی این همایش است.


مدیرعامل انجمن ام اس ایران بیان داشت: هماهنگی با رسانه ها از جمله صدا و سیما، نصب شعار امسال بر روی بدنه برخی اتوبوس های شهری، اطلاع رسانی در ۲۰ ایستگاه مترو و تبلیغات محیطی از جمله اقدامات برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر مردم با این بیماری است.


وی بر لزوم تسهیل در خدمات تشخیصی، درمانی، توانبخشی و مشاوره روانشناسی تاکید کرد و گفت: با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد کلیه مراکز تشخیصی، درمانی و توانبخشی به بیماران ام اس خدمات رایگان ارائه می دهند.


هوشمند اضافه کرد: در صدد هستیم با همکاری وزارت ورزش و جوانان در این ۲ روز مراکز ورزشی به صورت رایگان در اختیار بیماران ام اس قرار گیرد.


وی به برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت روز جهانی ام اس اشاره کرد و گفت: مسابقه شطرنج ۱۳ خرداد و مسابقه دارت ۲۱ خرداد در محل انجمن برگزار خواهد شد.


مدیرعامل انجمن ام اس ایران افزود: مسابقه پتانگ ۱۹ خرداد ماه در ورزشگاه تختی، مسابقه تیراندازی ۲۰ خرداد در سالن تیراندازی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان برگزار می شود. پیاده روی عمومی و برپایی نمایشگاه عکس بیماران ام اس از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز جهانی ام اس برگزار خواهد شد.


علمی ** ۱۲۰۱ **۱۴۸۵


سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha