مخابرات مازندران در باره کلاهبرداری از طریق تماس تلفن ثابت هشدار داد

ساری - ایرنا - شرکت مخابرات مازندران در باره کلاهبرداری از طریق تماس با شماره تلفن های ثابت هشدار داد و اعلام کرد که برقراری تماس با مشترکان تلفن ثابت و اعلام پرداخت قبوض یکی از روش هائی است که سودجویان به آن متوسل شده اند.

بتازگی بعضی از شهروندان در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که سودجویان از طریق تماس با خط تلفن ثبات آنان برای پرداخت قبض ، شماره کارت بانکی و رمز دوم را دریافت کرده و کلاهبرداری کرده اند.
معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات مازندران از وقوع چنین تماس های سودجویانه با مشترکان تلفن ثابت ابراز نگرانی کرد و گفت : هر چند چنین گزارش هایی از سوی مشترکان استان ارائه نشده است ، اما شهروندان باید مراقب این گونه تماس ها باشند و مشخصات کارت بانکی و رمز خود را در اختیار افراد قرار ندهند.
سید جواد رسولی افزود : این تماس ها با هدف سودجویی و به صورت فرصت طلبانه انجام می شود و مصداق کلاهبرداری است.
وی از توجه و پیگیری شرکت مخابرات و پلیس مازندران در باره احتمال بروز چنین کلاهبرداری هائی در استان خبر داد و گفت : مشترکان نباید تحت تاثیر چنین تماس هایی ، شماره کارت یا رمز کارت های اعتباری خود را ارائه کنند .
معاون مخابرات مازندران از مشتریان خواست که از طریق شماره های تلفن مختص این کار برای پرداخت قبوض اقدام کنند .
وی توضیح داد : شماره تلفن 9990 و 2000 از شماره های مورد اطمینان و رسمی برای انجام این کار است که به صورت هوشمند عمل می کند و مخابرات غیر از این شماره ها ، شماره دیگری برای دریافت بدهی قبوض تلفن ندارد.
رسولی گفت : چنانچه مشترکان با تماس گیرنده ای غیز از این دو شماره برای پرداخت قبوض تلفن مواجه شدند ، می توانند با ضبط صدا و ارائه شماره تلفنی که از طریق آن تماس با آنان گرفته شده ، موضوع را در تماس با شماره تلفن 2020 به مخابرات اطلاع بدهند تا اقدامات لازم صورت بگیرد .
مخابرات مازندران یک میلیون و 600 هزار مشترکان تلفن ثابت و 2 و نیم میلیون مشترک تلفن همراه دارد .
2096/1654

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال