۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82489631
T T
۰ نفر
خيرين درحوزه وزارت علوم،هزينه يك هزارو200 دانشجو بورسيه راتعهد كردند

ساري - ايرنا - معاون وزير و رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم گفت: خيرين در حوزه وزارت علوم،هزينه يك هزار و200 دانشجوي بورسيه را در سال 96 تعهد كردند.

دكتر مجتبي صديقي روز سه شنبه در حاشيه مراسم افتتاح و كلنگ زني چهار طرح دانشگاه مازندران در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حال حاضر 63 بنياد خيرين در دانشگاههاي كشور فعال هستند و تاكنون در زمينه سخت افزاري اعم از ساخت و ساز كمك هاي قابل توجهي كردند.
وي بيان كرد: اين خيرين خوشبختانه همچنين اين بار كمك هزينه دانشجويان بورسيه را نيز تعهد كردند كه مقرر شد هزينه تعداد يك هزار و 200 دانشجويي كه در سال جديد بورسيه شدند را پرداخت كنند.
وي اظهارداشت: دانشجويان فرصت دارند تا با معرفي به وزارت علوم، از اين اعتبار براي ادامه تحصيل وبورس استفاده كنند.
وي ادامه داد: در سال گذشته به تمام درخواست هاي وامي كه از سوي دانشجويان شده بود و معاونت دانشجويي دانشگاهها تائيد كردند به طور كامل پرداخت شده و بدون ترديد اين رويه در سالجاري نيز ادامه خواهد يافت.
وي اظهارداشت: هم اكنون سه هزار و 400 ميليارد ريال اعتبار در صندوق رفاه دانشجويي وجود دارد كه اميدواريم به دانشجويان پرداخت شود.
وي گفت: در دولت تدبير و اميد بجز سال 94 تمامي اعتبارات براي دانشگاههاي كشور تخصيص يافته و در سال گذشته نيز 100 درصد اعتبارات براي دانشگاهها اختصاص يافت.
معاون وزير علوم بيان داشت: در حوزه فرهنگي در دولت تدبير و اميد فضاي مناسب تري در دانشگاها به لحاظ سالم و قانوني دانشجويان حاكم شده است و بايد مجوزهاي جديد براي تشكل هاي جديد دانشجويي در دانشگاهاي كشور صادر شود.
صديقي ادامه داد: با تلاش هاي انجام شده در سه سال اخير سرانه فضاي ورزشي در دانشگاها به يك متر رسيده است كه در تلاشيم تا اين آمار را به يك متر و نيم افزايش دهيم.
وي گفت: با توجه به ظرفيت هايي كه در دانشگاه مازندران وجود دارد در چهار سال آينده اين دانشگاه بايد خود را در رده 13 دانشگاه برتر كشور قراردهد.
رئيس جمهور و هيات همراه شامل وزيران كابينه روز سه شنبه براي افتتاح يا اجراي 43طرح عمراني ، توليدي و خدماتي با ارزش بيش از 33 هزار ميليارد ريال به مازندران سفر كردند
خبرنگار: زينب حبيب پور گودرزي**انتشار دهنده:سيد محسن حسن نيا
7328/1899

سرخط اخبار استان‌ها