۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 83200329
T T
۰ نفر
تحريم هاي دشمنان در اراده آهنين ملت ايران تاثيري ندارد

اراك - ايرنا - استاندار مركزي گفت: تحريم هاي ظالمانه دشمنان در اراده راسخ و آهنين ملت ايران تاثيري ندارد و انسجام ملي راهبرد گذر از گردنه هاي سخت است.

به گزارش ايرنا، سيد «علي آقازاده» روز چهارشنبه در ششمين روز از دهه فجر در ديدار با مردم شهرستان خنداب افزود: دولت تدبير و اميد تمام تلاش خود را اداره امور كشور به كار بسته و خدمت به مردم را در دستور كار خود قرار داده است.
وي ادامه داد: آمريكا با فشار و تحريم به دنبال تضعيف قدرت ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه در اين توطئه خود ناكام خواهد ماند.
استاندار مركزي افزود: ملت ايران اسلامي با حضور در صحنه هاي مختلف انقلاب وفاداري خود را به ولايت فقيه و انقلاب نشان داده و تا زماني كه انقلاب از پشتوانه مردمي برخوردار است، به مسير خود با قدرت ادامه مي دهد.
آقازاده اظهار داشت: در مدت چهل سال گذشته اقدامات مناسبي در حوزه هاي مختلف عمراني و اقتصادي در شهرستان خنداب انجام شد و در سال هاي آينده نيز اقداماتي براي افزايش رفاه اجتماعي و درآمد زايي مردم شهرستان انجام مي شود.
وي از بهره برداري از 101 طرح در حوزه هاي مختلف عمراني و اقتصادي همزمان با ششمين روز دهه مبارك فجر در خنداب خبرداد و گفت: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 133 ميليارد تومان به بهره برداري رسيده است.
وي ادامه داد: طرح پست 230 كيلوولت برق شهرستان خنداب با اعتباري بالغ بر 130 ميليارد تومان با حضور رئيس مجلس، شوراي اسلامي به بهره برداري مي رسد كه با بهره برداري از اين طرح، مشكل تامين انرژي منطقه برطرف مي شود.
استاندار مركزي افزود: بهره برداري از اين طرح ها 500 فرصت شغلي جديد براي مردم شهرستان خنداب به ارمغان آورده است.
نماينده مردم اراك، خنداب و كميجان در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست گفت: با وجود همه توطئه هاي دشمنان، انقلاب اسلامي ايران در 40 سال اخير با اتحاد مردم، پيروي از آرمان هاي امام راحل و رهنمودهاي مقام معظم رهبري با قدرت به راه خود ادامه داده است.
«علي اكبر كريمي» افزود: شهرستان خنداب از ظرفيت هاي بسياري برخوردار است كه با معرفي اين ظرفيت ها به مسئولان استاني و ملي مي توان قدم هاي بلندي در راستاي توسعه و پيشرفت منطقه برداشت.
وي، انگور را يكي از محصولات راهبردي خنداب دانست و ادامه داد: ايجاد صنايع فرآوري اين محصول افزايش درآمدزايي و اقتصادي براي كشاورزان منطقه را به همراه دارد.
نماينده مردم اراك، خنداب و كميجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام هاي مناسبي در 2 سال گذشته در زمينه راه هاي شهرستان خنداب انجام شده و ايجاد جاده ايمن براي دسترسي مناسب تر شهروندان اين شهرستان به مركز استان در دستور كار قرار دارد.
كريمي گفت: با توجه به ظرفيت خنداب و كميجان، اختصاص يك سهميه نمايندگي مجلس پيشنهاد شده است كه انجام اين مهم افزايش پيگيري و توسعه اين مناطق را به همراه دارد.
ديگر نماينده مردم اراك، خنداب و كميجان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: مردم ايران اسلامي از ابتداي انقلاب با حضور پر شكوه خود در همه صحنه ها توطئه دشمنان را نقش بر آب كرده اند.
سيد«مهدي مقدسي» افزود: آمريكا تمام تلاش خود را براي نااميدي مردم در پيش گرفته كه مردم با درك بالاي خود همواره دشمنان را مايوس كرده اند.
وي، با بيان اينكه ۳۰۰ ميليارد تومان در سال جاري براي سهم اعتبارات روستايي استان مركزي در نظر گرفته شده افزود: تاكنون ۱۰۲ ميليارد تومان از تسهيلات پرداخت شده است.
رئيس مجمع نمايندگان استان مركزي گفت: اين ميزان تسهيلات سهم روستاها و شهرهاي زير ۱۰ هزار نفر است كه به منظور آباداني و اشتغال در نظر گرفته است.
مقدسي افزود: حضور مستمر مردم در صحنه ها وظيفه مسئولان را سنگين تر مي كند و مي طلبد مديران با انسجام و همدلي گام هاي موثري در راستاي تامين و كاهش مشكلات مردم بردارند.
فرماندار شهرستان خنداب در ديدار مردمي روستاي دهنو ضمن گراميداشت چهلمين سال پيروزي انقلاب و ايام فاطميه گفت: خوشبختانه همراهي دولت و مردم در اين شهرستان سبب شد كه همزمان با ايام دهه فجر، 101 طرح بالغ بر ۱۳۳ميليارد تومان به بهره برداري برسد كه با اين طرح ها زمينه اشتغال ۷۴۹ نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم فراهم شده است.
«عبدالرضا حاج علي بيگي» افزود: در ششمين روز دهه مبارك فجر نخستين دفتر مديريت بحران در شهرستان هاي استان، زمين چمن و دومين كارخانه كشمش پاك كني در شهرستان خنداب بهره برداري شد.
فرماندار خنداب، با اشاره به جذب تسهيلات روستايي در اين شهرستان گفت: طي ۷ ماه گذشته نه تنها 90 ميليارد ريال از اعتبارات روستايي جذب شد بلكه 30 ميليارد ريال ديگر نيز از محل مازاد اين اعتبارات جذب شده است.
حضور در گلزار شهدا، ديدار با خانواده معظم شهدا، راه اندازي واحد حلال شيميايي، ساختمان مديريت بحران، زمين چمن ورزشي، واحد توليد زغال از ضايعات كشاورزي، برگزاري نشست خبري و ديدار مردمي از جمله برنامه هاي استاندار مركزي در ششمين روز از دهه فجر در شهرستان خنداب است.
شهرستان خنداب از توابع استان مركزي است و در اين شهر 72 هزار نفر جمعيت زندگي مي كند.
6991/1955/3075