۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83297519
T T
۰ نفر

برگزیدگان جشنواره منطقه ای رسانه های كردی معرفی شدند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83297519
برگزیدگان جشنواره منطقه ای رسانه های كردی معرفی شدند

سنندج - ایرنا - نخستین جشنواره رسانه های كردی با معرفی برترین ها در 2 بخش فارسی و كردی به كار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اختتامیه جشنواره و نمایشگاه رسانه های كردی روز سه شنبه با حضور استاندار كردستان، فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و‌كامیاران در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان، مدیر كل دفتر مطالعات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع دیگری از مسئولان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج‌ برگزار شد.
آیدین آلتای روزنامه نگار كرد تركیه، صادق محمد غریب استاد دانشگاه اربیل كردستان عراق، دكتر هیرش رسول استاد دانشگاه سلیمانیه هم از مهمانان خارجی این اختتامیه بودند.

** برگزیدگان بخش كردی
با رای هیئت داوران متشكل از منصور ساعی، بهرامیان و ابراهیم محمد حسینی در بخش خبر كسی حائز رتبه اول تشخیص داده نشد، هرمان وتمانی از پایگاه خبری هاژه آذربایجان غربی رتبه دوم و بهروز علی محمدی از خبرگزاری كرد پرس رتبه سوم را كسب كردند.
در بخش گزارش كردی هم جبار دستباز از دو هفته نامه ده نگی كردستان رتبه اول، سرگل آرش از روزنامه روژان رتبه دوم و امجد غلامی از خبرگزاری مهر رتبه سوم را به‌خود اختصاص دادند.
با رای هیئت داوران در بخش مصاحبه كردی فیض الله پیری از هفته نامه سیروان رتبه نخست، كاوان محمد پور از هفته نامه سیروان رتبه دوم و اشرف بیننده از خبرگزاری كردپرس رتبه سوم را كسب كردند.
در بخش یادداشت و سرمقاله هم امجد غلامی از هفته نامه سیروان رتبه اول، ناصركانی سانانی از روزنامه روژان رتبه دوم و ادریس سلیمانی از جام‌كردی استان كرمانشاه رتبه سوم را به‌ خود اختصاص دادند.
در بخش تیتر هم هوشیار بابایی از دو هفته نامه ده نگی كردستان رتبه اول، شیلان خاكی از فصلنامه ژیلوان رتبه دوم و محمد توفیق مشیر پناهی از هفته نامه آریز رتبه سوم را كسب كردند.

**برگزیدگان بخش فارسی
با رای هیئت داوران بخش فارسی كه متشكل از علیرضا كتابدار، فریدون صدیقی و محمود مختاریان بوده در بخش خبر سامان رحمتیان از خبرگزاری ایرنا كرمانشاه و سمیرا حسینی از پایگاه خبری هاژه به طور مشترك رتبه سوم را كسب كردند و در این بخش كسی حائز رتبه اول و دوم نشدند.
در بخش مصاحبه با رای هیئت داوران محمد جواد جلیلیان از نشریه صدای آزادی كرمانشاه رتبه اول، شیرین مرادی از خبرگزاری فارس كردستان رتبه دوم و سحر ملایی از خبرگزاری كردپرس و فرهاد شیری از نشریه ورزشی به هیز به طور مشترك رتبه سوم را از آن خود كردند.
در بخش گزارش نیز بهزاد احمدی از خبرگزاری صداوسیما كردستان رتبه اول، نسرین كرمی از روزنامه نقد حال كرمانشاه و كردستان شاهمرادی از هفته نامه ده نگی كردستان به طور مشترك رتبه دوم و سمیرا حسینی از هانا خبر و طیبه قدمی از خبرگزاری مهر كرمانشاه به طور مشترك رتبه سوم را كسب كردند.
فرزاد نویدی از ایرنا كرمانشاه و كلثوم مومنی از ایرنا كردستان در بخش گزارش شایسته تقدیر شدند.
در بخش تیتر كسی حائز رتبه اول نشد و مهریه یونسی از هفته نامه سیروان رتبه دوم و ستایش الزهرا ابراهیمی از ایران رسانه و عبدالله الماسی از ایرنا كرمانشاه رتبه سوم را به طور مشترك به خود اختصاص دادند.
در بخش یادداشت و سر مقاله رحمت نواندیش از ماهنامه ژیلوان رتبه اول، توفیق مشیرپناهی از همشهری و نتصر كانی سانانی از روزنامه روژان به طور مشترك رتبه دوم، افراسیاب جمالی از روزنامه روژان و پوریا منصوری از روزنامه نقد حال كرمانشاه به طور مشترك رتبه سوم را كسب كردند و عبدالله رحمانی از ایرنای مهاباد نیز شایسته تقدیر شد.
بخش صفحه آرایی و گرافیك هژیر اللمرادی از روزنامه روژان رتبه اول، سید زبیر نعمتی از دوماهنامه ماف رتبه دوم و نامدار حیدریان از هاواری كردستان رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
بخش طنز هم ژاله یوسفی نژاد از هفته نامه ئاوات رتبه اول، محمد رئوف جهانی از روزنامه روژان رتبه دوم و علیرضا حیدرزاده از نقد حال كرمانشاه رتبه سوم را كسب كردند.
در بخش كاریكاتور رضا احمدیاری رتبه اول، سیامك غلامی از ماهنامه كورده واری رتبه دوم و عباس احمدی از ئاوات رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش عكس بهمن زارعی از خبرگزاری ایرنا كرمانشاه رتبه اول، آریان نصراللهی از خبرگزاری مهر كردستان و نوید صیدیمرادی از خبرگزاری خبر آنلاین كردستان رتبه سوم را كسب كردند.
در این دوره جشنواره از استان كردستان 590 اثر از 124 شركت كننده، از آذربایجان غربی 102 اثر از 31 شركت كننده، ایلام 42 اثر از 14 شركت كننده، كرمانشاه 122 اثر از 32 شركت كننده، تهران 13 اثر و از استان سمنان نیز یك اثر ارسال شده است.
از جمله برنامه های این جشنواره علاوه بر برپایی نمایشگاه برای مدت سه روز، برگزاری یك روزه چهار كارگاه آموزشی در بخش های خبر و تیتر، گزارش و مصاحبه، صفحه آرایی و گرافیك و یادداشت و سرمقاله است كه امروز دوشنبه با حضور اساتید برجسته این بخش ها و اهالی رسانه برگزار شد.
9936 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها