طرح رتبه بندی معلمان با هدف شایسته گزینی انجام می شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال 98 گفت: هدف از اجرای این طرح شایسته گزینی و حرفه ای بودن معلمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز دوشنبه در گردهمایی مسئولان امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان اظهار داشت: معیارهای حرفه ای بودن در این طرح لحاظ می شود و فعالیت ها و عملکرد این قشر براساس شایسته گزینی خواهد بود.
وی افزود: با اجرای طرح رتبه بندی معلمان کار امور اداری بیشتر می شود ضمن اینکه در حال حاضر بخش امور اداری و استخدام آموزش و پرورش با چالش های زیادی مواجه است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت امور اداری در صورت نبود انگیزه و علاقه نمی توان در این حوزه مفید و موثر بود از مسئولان امور اداری شهرستان ها و مناطق استان خواست آستانه صبر و تحمل خود در برخورد با مراجعان را بالا ببرند.
وی یادآور شد: مسئولان امور اداری و استخدام آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان با استفاده از تخصص خود در برخورد با مسایل و مراجعان، حرفه ای عمل کرده و به دستورالعمل و قوانین مربوط به امور اداری، استخدام و جذب نیرو اشرافیت کامل داشته باشند.
قربانی با اشاره به بازنشسته شدن تعداد زیادی از فرهنگیان استان در سال تحصیلی جاری تاکید کرد: بررسی پرونده بازنشستگان بسیار مهم است و مسئولان امور اداری باید حرفه ای به موضوع بازنشستگی نگاه کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر صرفه جویی در منابع انسانی و مالی تاکید کرد و اظهار داشت: بهترین راه صرفه جویی ساماندهی و سازماندهی درست و بهینه نیروی انسانی است.
نظام مرادی وظیفه مسئولان امور اداری و تشکیلات شهرستان ها و مناطق تابعه استان را بسیار خطیر دانست و بر به روز بودن اطلاعات، توانمندسازی و آموزش آنان در حوزه تخصصی خود تاکید کرد.
وی همچنین به وضعیت بودجه ای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال 98 علیرغم رشد بودجه ای در لایحه بودجه کشور، در آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه هستیم.
مدیر صندوق بازنشستگان استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه همه ما به نوعی مدیون معلمان و دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش هستیم، گفت: رسیدن بازنشستگان به حق و حقوق خود در سریعترین زمان ممکن بسیار مهم است.
به گزارش ایرنا، نظام رتبه بندی معلمان یکی از نظام های فرعی 14 گانه سند تحول بنیادین است که به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شده است.
بر این اساس مرحله نخست اجرای طرح رتبه بندی معلمان از اوایل سال 94 با اعتباری حدود 13 هزار میلیارد ریال آغاز شد.
7348/9102

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال