۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83091004
T T
۰ نفر
236 نفر در خوزستان با عارضه تنفسي راهي بيمارستان شدند

اهواز - ايرنا - مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: 236 نفر به دنبال بارندگي با عارضه تنفسي، در 24 ساعت گذشته به مراكز درماني زير مجموعه دانشگاه علوم پزشكي اهواز در خوزستان مراجعه كردند.

فرهاد حمزه لويي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: تا ساعت هشت صبح امروز، از اين تعداد هفت نفر در بخش هاي عادي بستري و 229 نفر سرپايي در اورژانس ها درمان شدند.
در سوم و چهارم آبان امسال نيز به دنبال بارندگي يك هزار و 294 نفر و در 29 و 30 مهر يك هزار و 472 نفر به دليل عارضه تنفسي به مراكز درماني خوزستان مراجعه كردند.
در پي بارش نخستين بارش باران در آذر پارسال، 184 نفر با عارضه تنگي نفس به مراكز درماني زير مجموعه اين دانشگاه مراجعه كردند.
تنگي نفس شهروندان خوزستاني همزمان با نخستين باران هاي پاييزي از سال 1392 آغاز شد و تا سال 1394 بيش از 60 هزار نفر به دليل مشكلات تنفسي به مراكز درماني مراجعه كردند.
در نخستين شب بارندگي پاييزي در سال 1395 در كل خوزستان كمتر از يك هزار نفر به مراكز درماني مراجعه كردند كه كاهش 70 تا 80 درصدي نسبت به سال هاي گذشته را داشت.
18 گزينه به عنوان عامل اين تنگي نفس در خوزستان بررسي شد و چهار احتمال مشعل هاي چاه هاي نفت، سوزاندن مزارع نيشكر، سوزاندن زباله و گرده گياهي(درخت كنوكارپوس) به عنوان عامل تنگي نفس معرفي شدند. دانشگاه علوم پزشكي اهواز در آخرين اعلام نظر، گرده درخت كنوكارپوس را به عنوان عامل اصلي اين نفس تنگي ها معرفي كرد.
با توجه به تمهيدات انجام شده از جمله رعايت نكات پيشگيرانه از سوي مردم همچنين هرس درختان كنوكارپوس پيش از گل دهي در خوزستان،بيماران مراجعه كننده به مراكز درماني خوزستان به دليل عارضه تنگي نفس تا حد قابل ملاحظه اي كاهش يافت.
3004/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها