هدف ایرنا گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیست

لوکیشن های مرگ

هفته نامه شهر من چاپ کرمانشاه در آخرین شماره سال 97 مطلبی را با عنوان «لوکیشن های مرگ» به قلم بنفشه رضایی منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است: آمار سوانح رانندگی در ایران بسیار نگران کننده و دردناک است. گرچه در بسیاری از سوانح رانندگی، خطای انسانی عامل حادثه می شود، اما علت های دیگری مانند کیفیت پایین خودروها و مشکلات راه ها در ایران بخصوص برخی استان ها مانند کرمانشاه، در بروز آمار بالای حوادث رانندگی تأمل برانگیز است.

**خستگی و حواس پرتی علت 38 درصد تصادفات
رئیس پلیس راه استان در گفتگو با شهرمن، در خصوص علت سوانح جاده ای در استان کرمانشاه طبق آمار 10 ماهه‌ی سال 97 می گوید: عدم توانایی در کنترل خودرو علت بروز 38 درصد تصادفات است. سرهنگ حیدری این عدم توانایی را ناشی از خستگی و خواب آلودگی ،عدم رعایت سرعت مطمئنه و حواس پرتی رانندگان می داند.
محمد حیدری، 52 درصد کل تصادفات استان را به دلیل برخورو 2 وسیله نقلیه و مابقی سوانح را به علت واژگونی و خروج از جاده اعلام می کند. خودروهای سواری 72 درصد، کامیون ها 12 درصد و وانت ها 11 درصد در سوانح جاده ای استان کرمانشاه نقش داشته اند.
او آمار دردناکی را از رده سنی تلفات عابرین پیاده اعلام می کند. 90 درصد کشته های عابر پیاده یا کودک بوده اند و یا سالمند! این یعنی انسان های ناتوانی که قربانی خودخواهی و سهل انگاری برخی رانندگان می شوند.

** 70درصد مرگ و میر به علت نبستن کمربند ایمنی
با اینکه در سال های اخیر تلاش فراوانی برای ارتقاء فرهنگ بستن کمربند ایمنی صورت گرفته، اما متأسفانه آمارها نشان می دهند که هنوز تعداد زیادی از افراد جامعه به ضرورت بستن کمربند ایمنی برای پیشگیری بسیاری از خطرات و آسیب ها باور ندارند. به گفته سرهنگ حیدری 70 درصد تلفات منجر به مرگ در استان ما به علت ضربه مغزی ناشی از عدم استفاده کمربند ایمنی در هنگام حادثه بوده است. همچنین 80 درصد تلفات منجر به مرگ سرنشینان موتور سیکلت ها به علت ضربه مغزی ناشی از عدم استفاده کلاه ایمنی می باشد.

**جاده های مرگبار استان کرمانشاه
هرگاه خبری از سوانح جاده ای در رسانه های استان منتشر می شود، نام برخی از جاده ها در این چنین اخباری دائم شنیده می شود و در واقع آنها لوکیشن ثابت و مشهور بسیاری از تصادفات راننگی هستند.
محورهایی که باید ضعف هایشان مورد بررسی قرار گیرد و اصلاح شود.
فرمانده پلیس راه استان در خصوص راه های پرخطر استان کرمانشاه و تلفات منجر به مرگ این جاده ها در 10 ماهه اول سال 97 می گوید: محور اسلام آباد غرب-قلاجه با سوانح منجر به مرگ 12 نفر،محور هرسین با سوانح منجر به مرگ 11 نفر، محور اسلام آباد غرب-کرمانشاه با سوانح منجر به مرگ 28 نفر، محور اسلام آباد غرب-حمیل با سوانح منجر به مرگ 16 نفر، محور کرمانشاه-روانسربا آمار تلفات منجر به مرگ 24 نفر، محور بیستون-سنقر با آمار تلفات منجر به مرگ 16 نفر، محور پاوه-روانسر با آمار تلفات منجر به مرگ 14 نفر و محور ثلاث باباجانی با آمار تلفات منجر به مرگ 11 نفر، پرخطرترین جاده های استان کرمانشاه هستند.
حیدری بیان می کند: این محور ها در اولویت استقرار تیم های گشتی، ایمن سازی، افزایش تابلو ها و علائم قرار دارند.

** 70درصد کشته شدگان در سن نان آوری هستند
سفرهای نوروزی نزدیک است. تعداد زیادی از خانواده ها چمدان هایشان را با آرزوی گذراندن تعطیلات نوروزی در شهرهای دیدنی و خوش آب و هوا و رقم زدن خاطراتی ماندگار بسته اند، اما تعدادی از آنها در پایان روز سیزدهم جزو آمار تلفات جاده ای سفرهای نوروزی قرار می گیرند و سفرشان بی بازگشت می شود.
سفری که می توانست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عمل کردن به توصیه های پلیس با سلامتی و شادی به پایان برسد. جالب است بدانید 70 درصد قربانیان سوانح جاده ای در استان کرمانشاه در سن فعالیت و نان آوری بوده اند. این به آن معناست که در این سوانح تعداد زیادی از خانواده های ما بی سرپرست می شوند، نیروهای جوان و تحصیلکرده که از سرمایه های هر کشوری محسوب می شوند از دست می روند و با هر سانحه منجر به مرگ یا معلولیت ضربات مادی و معنوی جبران ناپذیری به خانواده ها و جامعه وارد می شود.
8066

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال