۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83297532
T T
۰ نفر
عاملان اخلال در معدن كروميت كهنوج بازداشت شدند

جيرفت - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب شهرستان كهنوج از دستگيري عاملان آتش زدن بيل مكانيكي در معدن كروميت اين شهرستان خبر داد و گفت: چهار نفر از عوامل اصلي اين حادثه در كهنوج بازداشت شدند.

مجيد سيمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي اختلاف بين برخي افراد و سرمايه گذار يكي از معادن سنگ كروميت كهنوج طي چند روز گذشته كه منجر به ايجاد مزاحمت و آتش كشيده شدن يك دستگاه بيل مكانيكي در اين معدن شده بود، بلافاصله سيستم قضايي به موضوع ورود و طي 24 ساعت، عوامل اصلي اين حادثه را بازداشت كرد.
وي ادامه داد: پس از تفهيم اتهام، يكي از متهمان بازداشت موقت، يك نفر ديگر به دليل ناتواني در ارائه وثيقه در زندان به سر مي برد و مابقي افراد با ارائه وثيقه آزاد شده اند.
سيمي اظهار داشت: با اقدام به موقع دادستاني، بلافاصله اين معدن كه بيش از 60 كارگر در آن مشغول به كار است فعاليت خود را آغاز كرد.
دادستان كهنوج با بيان اينكه افراد اخلالگر هيچ مالكيتي بر معدن ندارند گفت: با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد بيشتر كارگران مشغول به كار در اين معدن از اهالي همان منطقه بوده و دادستاني در راستاي حقوق عامه و حمايت از سرمايه گذاري و قشر آسيب پذير، به اين موضوع ورود پيدا كرده است.
وي ادامه داد: حمايت دستگاه قضايي در اين رابطه منجر شد تا سرمايه گذار معدن، اقداماتي در جهت تأسيس و راه اندازي يك كارخانه جديد را در كهنوج آغاز كند.
سيمي از تشكيل كارگروه حمايت حقوقي و قضايي از واحدهاي توليدي و معادن در اين شهرستان خبر داد و گفت: از زمان تشكيل اين كارگروه با ورود سيستم قضايي، مشكلات حقوقي و قضايي چندين واحد توليدي و معدن سنگ كروميت در شهرستان كهنوج مورد بررسي قرار گرفته است.
وي بيان كرد: دستگاه قضايي در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر نامگذاري سال رونق توليد، با جديت در اين حوزه ورود پيدا كرده و با هر اقدامي كه موجب توقف رونق توليد شود به شدت برخورد مي كند.
سيمي اظهار داشت: قوه قضائيه نقش بسزايي در تامين امنيت سرمايه گذاران و توليد كنندگان دارد و بايد از انجام اقداماتي كه منجر به فرار سرمايه گذارن مي شود، جلوگيري كرد.
دادستان كهنوج ادامه داد: در واقع رونق صنايع و معادن موجب ايجاد اشتغال براي افراد بومي منطقه مي شود كه اين امر كاهش آسيب هاي اجتماعي از قبيل فقر، بيكاري و اعتياد را در پي خواهد داشت و از همه مهمتر منجر به كاهش جرائم مي شود.
مركز شهرستان كهنوج در فاصله 330 كيلومتري جنوب كرمان است.
3029/7450/7429

سرخط اخبار استان‌ها