۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83125616
T T
۰ نفر
كارخانه تغليظ معدن ايجو شهربابك راه اندازي مي شود

كرمان - ايرنا - نماينده مردم شهربابك در مجلس شوراي اسلامي گفت : با راه اندازي معدن ايجو بعد از هفت سال توسط بخش خصوصي مي توان مشكل بيكاري شهرستان را رفع كرد.

به گزارش ايرنا، علي اسدي شامگاه پنجشنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهربابك با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در شهرستان افزود: دولت با توجه به مشكلات پيش آمده توان و بودجه اي براي اجراي طرح هاي اشتغال زايي ندارد در نتيجه بايد تلاش خود را براي جذب سرمايه گذار خصوصي در جهت راه اندازي طرح ها و همچنين ايجاد اشتغال داشته باشيم.
وي بيان داشت: از ابتداي دوره نمايندگي اولويت خود را در بالا بردن منابع مالي شهرستان شهربابك علاوه بر منابع مالي دولتي گذاشتم و اكنون با راه اندازي معدن ايجو بعد از هفت سال توسط بخش خصوصي به يكي از اهداف اين فرايند رسيديم.
اسدي به كلنگ زني كارخانه تغليظ معدن ايجو در دهه فجر خبر داد و گفت: با ورود بخش خصوصي به بخش مس در شهرستان شهربابك مي توان مشكل بيكاري شهرستان را رفع نمود و اگر همين روند در راه اندازي معدن چاه فيروزه هم صورت بگيرد زودتر به نتيجه خواهيم رسيد.
وي اظهار داشت: يكي از كارهاي ديگري كه در زمينه جذب منابع مالي بخش خصوصي در شهرستان انجام گرفت، تصويب ايجاد منطقه ي ويژه اقتصادي بود كه در حال حاضر با دو سرمايه گذار براي ايجاد كارخانه و كارگاه در منطقه ويژه اقتصادي رايزني شده است.
نماينده مردم شهربابك در بحث آزاد راه شهربابك به سيرجان، تصريح كرد: تاكنون 90 درصد اين پروژه انجام شده كه با توجه به تردد بالاي وسايل نقليه در اين مسير مي توان با ساخت آزاد راه و اخذ عوارض منابع مالي شهرستان به خصوص شهرداري ها را افزايش داد و مطمئنا شهرداري هايي با منابع مالي قدرتمند توان بيشتري در افزايش امكانات شهري و رفاهي براي مردم شهرستان خواهند داشت.
اسدي در ادامه با اشاره به انجام پروژه فاضلاب شهري در آينده نزديك و علاوه بر ارتقاي سطح بهداشت عمومي و مديريت مصرف آب در شهرستان شهربابك گفت: با رايزني هايي كه انجام داديم توانستيم اين پروژه را نيز به بخش خصوصي واگذار كنيم و به دليل اينكه شركت مس در شهربابك تضمين خريد پساب فاضلاب را از سرمايه گذار داده است، سرمايه گذار نيز با اطمينان بيشتري راغب به اجراي اين طرح مي باشد كه با انجام اين پروژه هم افزايش منابع مالي را در شهرستان شاهد خواهيم بود و هم اشتغالزايي را داريم.
وي ادامه داد : اگر منابع مالي در بخش خصوصي در شهرستان افزايش يابد مطمئنا با كمبود نيروي كار مواجه خواهيم شد به طور مثال دهها طرح در بخش صنايع جنبي مس ارائه داده شده است كه سرمايه گذاران مختلفي با توجه به سود بالاي طرح هاي معدني, مايل به اجراي آن ها هستند البته ما اميدواريم خود مردم شهربابك در اين طرح ها سرمايه گذاري كنند.
نماينده مردم شهربابك در پايان جذب سرمايه گذاران خصوصي و افزايش منابع مالي شهرستان را با همدلي و انسجام داخلي مسئولان ميسر دانست و گفت: خوشبختانه تاكنون با هماهنگي و همكاري مسئولان شهرستان پيشرفت خوبي در جذب سرمايه گذار داشتيم و اميدواريم با دوري از حواشي سياسي اين روند سير صعودي خود را در پيش گيرد.
در اين نشست فرماندار شهربابك نيز با اشاره به ظرفيت توسعه اقتصادي در شهرستان شهربابك ‌گفت: 6 هزار و 900 ميلياد تومان سرمايه گذاري در بخش معادن داريم و پس از سيرجان شهربابك دومين شهرستان بخش توسعه معادن است .
عليرضا اسدي با بيان اينكه در بخش گردشگري برنامه هاي خوبي در دست اقدام است، اظهار داشت: در صنايع دستي، كارگاه هاي تراش سنگ ‌فيروزه و قالي ذهني باف شهربابك ‌كارهاي خوبي صورت گرفته است.
وي از برداشت 500 تن گيلاس در شهربابك ياد كرد و به كشت و برداشت محصولاتي كه آب كمتري احتياج دارند در شهربابك اشاره كرد و اظهار داشت: در بخش دامپروري اصلاح نژاد دامها و اجراي طرح هاي صنعتي و نيمه صنعتي در دست اقدام است .
اسدي همكاري بيشتر بانكها براي پشتيباني از طرحهاي اشتغال زا در اين شهرستان را خواستار شد.
شهربابك در 240 كيلوكتري غرب كرمان واقع است.
9899/ 5054