۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 82934282
T T
۰ نفر
آرمان های امام خمینی (ره) بیشتر بازخوانی شوند

یاسوج- ایرنا- رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی كشور با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: آرمان ها، راه و خط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید بیشتر بازخوانی و شناسانده شوند و مردم به ویژه نسل جوان نیز آنها را ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی شامگاه یكشنبه در آیین بزرگداشت بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در یاسوج اظهار داشت: برخی از ویژگی های برجسته امام راحل شامل زهد، تقوا، ساده زیستی، مردم داری، اعتماد به مردم در كنار توكل به خدا، صداقت داشتن با مردم و سازش ناپذیری با دشمنان و استكبار جهانی بود.
وی افزود: دشمنان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون سعی داشته اند ملت ایران را به سمت سازش با خود بكشانند و در همین راستا نیز از هیچ تلاشی دریغ نكردند اما به لطف الهی این توطئه شوم آنان خنثی شد.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی كشور بیان كرد: آمریكا از برجام خارج شد تا بتواند تحریم های جدیدی را علیه ایران اسلامی اعمال كند و هدف سه كشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه از ماندن در برجام نیز جلوگیری از خروج ایران از این توافقنامه بین المللی بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی عنوان كرد: باید مردم و مسئولان اجرایی كشور در مقابل این نقشه شوم دشمنان هوشیارتر بوده و علاوه بر ایستادگی هرگز نیز اهل سازش با استكبار جهانی نباشند.
وی ابراز داشت: در مورد اهمیت چشمگیر قیام خونین 15 خرداد سال 1342 همین بس كه زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن سال 1357 شد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: پیام اصلی شهدای این قیام مهم و تاریخی نیز سازش ناپذیری ملت ایران با دشمنان و استكبار جهانی است.
وی با اشاره به نزدیك بودن روز جهانی قدس، اظهار داشت: حضور حماسی ملت ایران و مردم دیگر كشورهای اسلامی در این راهپیمایی تیری به قلب آمریكا و رژیم صهیونیستی و پاسخی كوبنده به استكبار جهانی است.
7535/6110

سرخط اخبار استان‌ها