برگزاری کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی

هفت میلیون و 600 هزار دلار صنایع دستی ایلام به خارج از کشور صادر شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: طی 9 ماهه سال جاری هفت میلیون و 600 هزار دلار انواع صنایع دستی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالمالک شنبه زاده روز شنبه در کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی با بیان اینکه 100 کارگاه فعال صنایع دستی و یک هزار و 200 تولید کننده در 33 رشته صنایع دستی در این استان وجود دارد، اظهار کرد: بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در استان است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نقش موثری در توسعه فروش و صادرات صنایع دارند، کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی با همکاری شرکت زودل و شرکت پست جمهوری اسلامی و با هدف کمک به شرکت های فعال در حوزه تولید و بازرگانی صنایع دستی در این استان برگزار شد.
وی تاکید کرد: معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی طی توافق نامه ای با شرکت زودل با شعار 'آنلاین شوید جهانی بفروشید' به دنبال ایجاد فرصت برای معرفی تولیدات صنایع دستی در فضای مجازی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه این کمپین در 31 استان کشور برگزار شده است، افزود: مجری برپایی این کمپین دارای چند دفتر در کشورهای مختلف است و نقش آن کمک به شرکت های کوچک و متوسط برای معرفی محصولات خود در بازارهای بین المللی است.
شنبه زاده افزود: تمامی تولیدکنندگان صنایع دستی استان می توانند از طریق اپلیکیشن زودل و با همکاری اداره کل پست استان ایلام تولیدات خود را به صورت خرده فروشی و آنلاین به بازار 20 کشور جهان معرفی کرده و از طریق پست به فروش برسانند.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از این اپلیکیشن سهم ایلام از بازار بین المللی صنایع دستی افزایش می دهد، از تمامی تولید کنندگان صنایع دستی استان خواست: از این فرصت بسیار خوب برای معرفی و فروش بی واسطه محصولات خود استفاده کنند.

**معاون استاندار ایلام: تمامی بخش های اقتصادی استان از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی و فروش محصولات استفاده کنند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این کمپین با بیان اینکه نبود دسترسی به بازارهای فروش یکی از مهمترین مشکلات حوزه تولید در این استان است، گفت: تمامی بخش های اقتصادی استان باید از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی و فروش محصولات خود استفاده کنند.
حیدر نعمتی افزود: استان ایلام ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در حوزه های مختلف گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی دارد اما بیشتر تولید کنندگان استان با مشکل فروش و بازاریابی مواجه هستند.
وی تاکید کرد: بازاریابی چهره به چهره کاری سخت، زمان بر و هزینه بر است اما فضای مجازی امکان دسترسی آسان و کم هزینه تولید کنندگان با خریداران بالقوه را فراهم می کند.
وی یادآور شد: شرکت زودل با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی علاوه بر معرفی کالاهای تولیدی استان در داخل و خارج از کشور دسترسی به بازارهای خارجی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده و ضمن حذف واسطه ها از افزایش قیمت کالاهای تولیدی نیز جلوگیری می کند.

**شرکت پست جمهوری اسلامی تحویل و پرداخت قیمت کالاهای تولیدکنندگان را تضمین می کند

مدیرکل پست استان ایلام نیز در این کمپین گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی در تفاهم نامه ای که با تولیدکنندگان و صادر کنندگان منعقد می کند، تحویل کالا و پرداخت قیمت کالاها به تولیدکنندگانی که از اپلیکیشن زودل برای فروش محصولات خود استفاده کنند را تضمین می کند.
بابک گله داری افزود: به حرکت درآمدن چرخ تولید نیازمند ایجاد حلقه ای است که عرضه و تقاضا را به یکدیگر متصل کند و شرکت پست جمهوری اسلامی با همکاری شرکت زودل نرم افزاری را برای ایجاد این حلقه طراحی کرده است که باید مورد استفاده تولید کنندگان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان در طول روز با یک تعداد مشتری خاص سر و کار دارند، یادآور شد: استفاده از این نرم افزار هزاران پنجره تقاضا برای تولید کنندگان ایجاد می کند و خریداران بالقوه را افزایش می دهد.
وی تاکید کرد: استفاده از ابزارهای نوین فروش و بازاریابی سطح دسترسی متقاضیان در مناطق مختلف جهان به محصولات ما را افزایش می دهد و امکان خروج کشور از رکود را فراهم می کند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال