۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82464150
T T
۰ نفر
دره شهر ظرفیت پذیرایی و اسكان 150 هزار مسافر نوروزی را دارد

ایلام - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: این شهرستان در تعطیلات نوروزی 96 ظرفیت پذیرایی و اسكان 150 هزار مسافر نوروزی را دارد.

سید مجتبی فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با توجه به اینكه این شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای هزاران گردشگر از مناطق مختلف استان ایلام و دیگر شهرهای كشور است به همین منظور امكانات لازم برای پذیرایی و اسكان این مهمانان فراهم شده است.
وی ادامه داد: برای اسكان گردشگران وارد شده به این شهرستان اماكن اقامتی از جمله مدارس و خانه های معلم با همكاری آموزش و پروش، خوابگاه ها، اماكن خصوصی با نظارت میراث فرهنگی و خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در نظر گرفته شده و امكانات لازم نیز برای استقرار این مسافران فراهم است.
فرهادی برپایی نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از موزه باستان شناسی، پخت غذای محلی و سیاه چادر، اجرای موسیقی محلی و ورزش های بومی، محلی در جوار اماكن تاریخی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای میهمانان نوروزی در این شهرستان برشمرد.
وی تاكید كرد: در سه روستای این شهرستان شامل گاو میشان، شیخ مكان و هاشم آباد به عنوان روستاهای هدف گردشگری برنامه های پخت غذای محلی و متنوع در خانه های بومی گردی روستایی برای آشنایی گردشگران با نحوه زندگی و رسوم تاریخی مردم این شهرستان تدارك دیده شده است.
فرهادی عمده اماكن تاریخی این شهرستان را كه مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره، چهار طاقی دره شهر، قلعه میرغلام هاشمی، پل تاریخی گاو میشان، قلعه تاریخی شیخ مكان و دژ شیخ مكان اعلام كرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر ابراز امیدواری كرد كه با تمهیدهای اندیشیده شده استقبال مطلوبی از گردشگران نوروزی در این شهرستان صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، مزیت های رقابتی دره شهر به لحاظ گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی باعث شده كه نوروز هر سال این شهرستان میزبان شمار زیادی از مسافران و میهمانان از مناطق مختلف كشور باشد.
دره شهر واقع در 100 كیلومتری جنوب مركز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی است كه 180 اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034

سرخط اخبار استان‌ها