۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۳
کد خبر: 83295740
T T
۰ نفر

سيلاب 3 هزار ميليارد ريال به راههاي گلستان خسارت زد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۳
کد خبر: 83295740
سيلاب 3 هزار ميليارد ريال به راههاي گلستان خسارت زد

گرگان - ايرنا - معاون راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان گفت كه سيلاب اخير با وارد كردن آسيب به حدود يكهزار كيلومتر از سطح راهها، 500 فقره ابنيه فني و 39 دستگاه ماشين آلات راهداري بيش از 3 هزار ميليارد ريال به اين بخش خسارت وارد كرد.

غلامرضا بيكي روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين سيلاب، 208 فقره آب رو، 13 پل دو متري و 3 فقره پل بزرگتر از دو متر به طور كامل تخريب شدند و 172 آبرو، 113 پل دو متري و 18 فقره پل بزرگتر از دو متر هم بين 50 تا 80 درصد خسارت ديدند.
معاون راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان با بيان اينكه بر اثر اين حادثه 39 دستگاه ماشين‌آلات سبك، سنگين و نيمه سنگين هم آسيب ديدند، افزود: حدود 100 نقطه از راهها براي انتقال آب برش خورده كه تاكنون 35 نقطه با لوله گذاري هاي بتني و فلزي ترميم شده و راه دسترسي موقت مردم برقرار است.
وي به وضعيت راه هاي گلستان اشاره كرد و گفت: با وجود باز بودن همه راه هاي اصلي گلستان، برخي مسيرها به دليل انجام عمليات راهسازي و همچنين به زير آب رفتن پل و آسفالت همچنان بسته است.
بيكي اظهار داشت: هم اينك جاده اولنگ راميان به شاهرود به دليل عمليات راهسازي و جاده روستاي يساقي - كردكوي - بندرتركمن در محدوده پل قره تپه به علت به زير آب رفتن پل مسدود است.
وي بيان كرد : در روزهاي اخير 8 نقطه در كمربندي آق قلا براي انتقال آب برش داده شده كه تردد در اين جاده تا زمان رفع مشكل امكان پذير نيست اما امكان تردد و حركت به سوي اينچه برون از داخل شهر آق قلا به سوي شمال ممكن است.
وي گفت :بر اثر سيل اخير 70 كيلومتر از راههاي گلستان به طور كامل از بين رفتنه و 927 كيلومتر از راهها هم بين 50 تا 80 درصد خسارت ديدند.
استان گلستان بالغ بر 5 هزار كيلومتر راه روستايي، فرعي و اصلي و بزرگراهي دارد.
7333/3091

سرخط اخبار استان‌ها