یک مقام وزارت آموزش و پرورش بر اجرای دقیق ارزشیابی توصیفی در مدارس تاکید کرد

گنبدکاووس- ایرنا - رییس گروه سنجش و ارزشیابی دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، از اجرای دقیق سنجش کیفی عملکرد دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'بهمن قره داغی ' روز چهارشنبه در جمع معلمین بدو استخدام دوره ابتدایی شهرستان های شرق گلستان در گنبدکاووس افزود: ارزشیابی توصیفی الگوی جدیدی است که تلاش می کند زمینه ای فراهم سازد تا دانش آموزان در کلاس درس با شادابی و نشاط بهتر و بیشتر و عمیق مطالب درسی را یاد بگیرند.
وی ادامه داد: در ارزش یابی توصیفی ، به جای توجه افراطی به آزمون های پایانی و نمره، روند یاد دهی و یادگیری در طول سال تحصیلی مورد توجه قرار می گیرد.
قره داغی گفت: در راستای اجرای این شیوه، رشد عاطفی و اجتماعی و حتی جسمانی دانش اموز در نظر گرفته می شود.
رییس گروه سنجش و ارزشیابی دفتر اموزش دبستانی وزارت اموزش و پرورش افزود: برای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی، بهبود کیفیت یادگیری ، یاد دهی و افزایش بهداشت روانی محیط یاد دهی و یادگیری باید مد نظر قرار گیرد.
وی، تغییر مقیاس فاصله ای صفر تا بیست به مقیاس ترتیبی، تغییر ساختار کارنامه و تبدیل آن به کارنامه توصیفی تحت عنوان گزارش پیشرفت تحصیلی، تغییر و تنوع بخشی به ابزارها و روش های جمع آوری اطلاعات از وضعیت تحصیلی دانش آموزان را از راهکارهای اجرای ارزشیابی توصیفی اعلام کرد.
'فرج الله رزاقی ' معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان نیز در مورد ضرورت اجرای طرح ارزشیابی توصیفی به معلمین بدو خدمت شهرستان های شرق استان گلستان توضیحاتی ارائه کرد و به سوالات مطرح آنان پاسخ گفت.
/600/ 622/

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال