۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۲۵
کد خبر: 83030630
T T
۰ نفر
لاريجاني: جايگاه حمل و نقل در قانون بودجه بي سابقه است

شيراز- ايرنا- رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در قانون بودجه سال 97 كل كشور، امكان و ظرفيت خوبي براي توسعه حمل و نقل هوايي و ريلي پيش بيني شده است كه بي سابقه است.

به گزارش ايرنا، علي لاريجاني سه شنبه در سومين روز سفر به استان فارس در آيين بهره برداري از ترمينال شماره 2 فرودگاه بين المللي آيت الله آيت اللهي لارستان افزود: پيش بيني اين اعتبارات بي سابقه، نشان از اهميت اين بخش ها دارد.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سرنگويي هواپيماي مسافربري ايران توسط ناو وينسنس فاجعه دلخراشي بود كه نشان از خوي وحشي گري آمريكا دارد.
وي گفت: آنها تصور مي كردند با هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري مي‌توانند دل مردم ايران را به درد آورند و مابقي اقدامات خود را انجام دهند اما شاهد بوديم كه اين حادثه تعبيري به عكس داشت و دل‌ها را به يكديگر نزديك كرد.
رئيس قوه مقننه با اشاره به اينكه آمريكايي‌ها امروز ماجراجويي‌هاي ديگري دارند كه اميدواريم روحيه وحدت و همبستگي را تقويت كند، ادامه داد: ترديد ندارم پتانسيل قوي كه در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد شگردهاي دشمن را از بين مي‌برد.
لاريجاني با اشاره به بهره برداري از ترمينال شماره 2 فرودگاه بين المللي لارستان در اين آيين گفت: اميدواريم بهره برداري از اين پايانه باعث آسايش بيشتر مردم لارستان شود.
وي افزود: لار نيازمند تغيير در زمينه حمل و نقل هوايي بود زيرا مراودات بين‌المللي منطقه زياد است و مراودات زيادي با كشورهاي حاشيه خليج فارس دارد.
در اين آيين كه با حضور استاندار فارس و مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران برگزار شد، ترمينال شماره 2 فرودگاه بين المللي لارستان به وسعت 6 هزار متر مربع و اعتبار 25 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
به گفته مديركل فرودگاه بين المللي آيت الله آيت اللهي لارستان، اين پروژه كه از سال 82 كليد خورد پس از وقفه اي طولاني در اجرا و تجهيزات آن، در اوايل سال 96 با اعتبار هشت ميليارد تومان از محل اعتبارات شركت فرودگاه ها به منظور محوطه سازي بيروني آن تكميل و تحويل شد.
امين الله صولتي در اين باره به ايرنا گفت: پس از آن با اختصاص 6 ميليارد تومان در همين سال در قالب تكميل ترمينال واحداث تلمبه خانه و پست برق كار ادامه يافت و دوشنبه 12 شهريور 97 با ورود و خروج مسافران مورد استفاده قرار گرفت.
براساس اعلام سايت رسمي فرودگاه لارستان، اين فرودگاه پس از زلزله سال 1339 براي كمك رساني به مردم آسيب ديده تأسيس شد.
پس ازانقلاب و با توجه به كسب و كار بيشتر مردم منطقه در كشورهاي حوزه خليج فارس و همچنين تشكيل دانشگاه ها و مراكز علمي ، انجام پروازهاي داخلي و خارجي ضرورت يافت و اين فرودگاه در سال 1372 به عنوان مرز هوايي شناخته شد.
فرودگاه لارستان با 80 درصد پروازهاي خارجي به مقاصد كشورهاي جنوبي خليج فارس همچون دبي- كويت و قطر و شارجه و 20 درصد پروازهاي داخلي به مقصد تهران فعاليت دارد.
سال 1385 با تصويب هيأت مديره شركت فرودگاه هاي كشور ، فرودگاه لارستان از اداره كل فرودگاه استان فارس منفك شد و در بيست و هشتم آذر 1391 فرودگاه ياد شده به اداره كل فرودگاه لارستان ارتقا يافت.
لارستان به مركزيت لار در 378 كيلومتري جنوب شيراز است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از شركت در آيين بهره برداري از ترمينال شماره 2 فرودگاه بين المللي لارستان به سفر سه روزه خود به استان فارس پايان داد.
لاريجاني كه در سومين روز سفر به استان فارس، صبح سه شنبه با همراهي استاندار وارد لارستان شد، در نخستين برنامه خود در اين شهرستان جنوبي استان در گلزار شهداي شهر لار حضور يافت و به مقام والاي شهيدان اداي احترام كرد.
رئيس مجلس همچنين بر سر مزار حضرات آيات سيد مجتبي موسي لاري و سيد عبدالعلي آيت اللهي از علماي فقيد لارستان حضور يافت و با قرائت فاتحه، ياد و خاطره آنها را گرامي داشت. شركت در آيين تجليل از خيرين حسيني و ديدار با علماي اهل سنت و تشيع جنوب فارس ديگر برنامه لاريجاني در اين شهرستان بود.
لاريجاني كه عصر يكشنبه با استقبال اسماعيل تبادار استاندار فارس وارد شيراز شده بود، دوشنبه با حضور در گلزار شهداي استهبان به مقام والاي شهيدان اداي احترام كرد و به زيارت امامزاده پيرمراد اين شهر رفت. وي سپس در نشست شوراي اداري و آيين تجليل از حافظان كل قرآن كريم در استهبان شركت كرد.
وي بعدازظهر دوشنبه به ني ريز در شرق فارس رفت و از طرح فولاد غدير و همچنين نمايشگاه آثار هنرمندان اين شهرستان بازديد و در جلسه شوراي اداري اين شهرستان شركت كرد.
2027

سرخط اخبار استان‌ها