۱ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82355424
T T
۰ نفر
تهران و ایروان پنج سند همكاری امضا كردند

تهران- ایرنا- همزمان با سفر رئیس جمهوری ایران به ارمنستان، مقامات دو كشور پنج یادداشت تفاهم و موافقتنامه همكاری در حوزه های گردشگری، موزه، ورزش و امور مرزی امضا كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در مورد استفاده مشترك از دروازه مرزی نوردوز – مغری، یادداشت تفاهم همكاری میان وزارت كشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت وضعیت های اضطراری جمهوری ارمنستان در زمینه شرایط اضطراری و یادداشت تفاهم همكاری های جهانگردی میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان بخشی از این اسناد امضا شده هستند.
همچنین یادداشت تفاهم همكاری های بین موزه ای میان موزه ملی ایران و موزه تاریخ ارمنستان و یادداشت تفاهم همكاری بین وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و وزارت ورزش و جوانان جمهوری ارمنستان در زمینه ورزش، دیگر اسناد امضا شده در راستای تحكیم همكاری‌های دوجانبه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی صبح چهارشنبه در سفر منطقه ای به ارمنستان سفر كرد و قرار است پس از دیدار با مقامات این كشور،‌ به قزاقستان و قرقیزستان نیز سفر كند.
همزمان با این سفر هیات هایی از سوی فعالان اقتصادی و كارآفرینان بخش خصوصی ایران نیز علاوه بر برگزاری همایش های مشترك، اسناد متعددی با همتایان و شركای منطقه ای خود در ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به امضا خواهند رساند.
سیام ** 9314**1429
تنظیم: داود توسلی**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر