۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83315550
T T
۰ نفر

شیوه نامه جدید عرضه نفت در بورس انرژی در راه است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83315550
شیوه نامه جدید عرضه نفت در بورس انرژی در راه است

تهران- ایرنا- مدیر عامل بورس انرژی گفت: شركت ملی نفت ایران به دنبال شیوه نامه جدیدی برای عرضه نفت در بورس انرژی است.

سید علی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: تدوین شیوه نامه جدید مانع از عرضه نفت به بورس انرژی در هفته جاری شد.
وی ادامه داد: شركت ملی نفت امروز اطلاعیه جدیدی را برای عرضه نفت در هفته آینده، ابلاغ خواهد كرد.
مدیرعامل بورس انرژی اعلام كرد: این شیوه نامه داخلی و مربوط به وزات نفت می شود به همین دلیل اطلاعاتی از جزییات آن در اختیار بورس انرژی قرار نگرفته است.
وی با تاكید بر اینكه این شیوه نامه مربوط به قانون بودجه است، اظهار داشت: دستگاه های دولتی برای اجرای تكالیفی كه قانون بر آنها تكلیف كرده است ضوابط داخلی و شیوه قانونی را تهیه می كنند كه این شیوه نامه در همین راستا ابلاغ شده است.
مدیر عامل بورس انرژی گفت: وزارت نفت مكلف به عرضه شش میلیون بشكه نفت به بورس انرژی در ماه شده است. از این میزان دو میلیون بشكه مربوط به نفت خام سبك، دو میلیون بشكه نفت خام سنگین و دو میلیون بشكه میعانات گازی پارس جنوبی است كه طبق همان برنامه در حال انجام است.
وی بیان كرد: خوشبختانه امسال بورس انرژی فعالیت خود را به خوبی آغاز كرده است و طبق بررسی های صورت گرفته ارزش معاملات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 2 برابر بوده است.
حسینی خاطرنشان كرد: فرآورده هایی كه در بورس انرژی مورد معامله قرار می گیرند. در منطقه از مشتریان دائمی برخوردار هستند و این موضوع در كنار مشتریان داخلی باعث حجم گسترده ای از معاملات در این بورس شده است.
اقتصام * 9206 * 3063
۰ نفر