۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83276050
T T
۰ نفر

وزیر صنعت: زیرساخت‌های منطقه آزاد قصرشیرین تكمیل شود

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83276050
وزیر صنعت: زیرساخت‌های منطقه آزاد قصرشیرین تكمیل شود

كرمانشاه- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، لازم است كه همه دستگاه‌های مربوطه پای كار بیایند و با هماهنگی لازم زیرساخت‌های موردنیاز این منطقه را تكمیل كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحمانی روز شنبه در حاشیه بازدید از مرز تجاری پرویزخان در شهرستان قصرشیرین كرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: با مدیران استان كرمانشاه در باره توسعه صادرات جلساتی خواهیم داشت و در صورت لزوم خروجی آن را در دولت و مجلس پیگیری خواهیم كرد.
او گفت: با توجه به ظرفیت های متعدد داخلی، صادرات به عنوان یكی از راهكارهای اصلی رونق تولید است بویژه اینكه در بسیاری از حوزه‌ها ظرفیت‌های تولید كشور فراتر از نیازهای داخلی است.
رحمانی اظهار داشت: كالاهای صادراتی به هر شكلی نباید صادر شود و صادرات موقت و مقطعی هم پایدار نیست.
وزیر صنعت صبح امروز نیز پس از بازدید 2 واحد تولیدی در كرمانشاه گفت: این استان موقعیت و فرصت‌های صادراتی كم نظیری دارد و در سال های گذشته هم بیشترین صادرات به عراق از این استان بوده است.
رحمانی قول داد كه مشكلات واحدهای تولیدی كرمانشاه را پیگیری و رفع كند.
استان كرمانشاه با 371 كیلومتر مرز مشترك با 2 بخش كُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از كل صادرات كالاهای غیرنفتی كشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
7444/8066
۰ نفر