۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83187344
T T
۰ نفر
ترامپ: تعرفه ها صنعت فولاد آمریكا را نجات داده است

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری آمریكا روز دوشنبه تعرفه های اعمال شده دولتش بر واردات فولاد از كشورهای دیگر را عاملی برای احیای این صنعت در ایالات متحده برشمرد.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» در صفحه توییتر خود نوشت: اعمال تعرفه بر فولاد در آمریكا باعث شده است، این صنعت به طور كامل احیا شود.
وی افزود: كارخانه های جدید و توسعه یافته ای در سراسر آمریكا تاسیس شده است. ما نه تنها این صنعت مهم را نجات داده ایم، بلكه مشاغل زیادی ایجاد و میلیاردها (دلار) پول به خزانه واریز كرده ایم. این یك پیروزی بزرگ برای ماست.
ترامپ به طور معمول اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از كشورهای دیگر را زمینه ای برای رشد صنعت فولاد آمریكا دانسته است.
روزنامه نیویورك تایمز پیشتر در ماه جاری در گزارشی نوشت كه دهها كارخانه فولادسازی در آمریكا تاسیس شده، اما قیمت فولاد در این كشور به قیمت قبل از اعمال تعرفه ها بازگشته است.
در گزارش این روزنامه با استناد به اطلاعات به دست آمده از موسسه آهن و فولاد آمریكا عنوان شده كه تا ماه نوامبر 2018 (10 آبان 1397)، استخدام در صنعت فولاد آمریكا چهار درصد كمتر از چهار سال گذشته بوده، زیرا این صنعت تا حد زیادی به اتوماسیون (مجهزسازی به دستگاه های خودكار) متكی است.
در همین حال، نمایندگان هر دو حزب آمریكا ابراز نگرانی كرده اند كه سیاست ترامپ در زمینه اعمال تعرفه ها، در نهایت قیمت های داخلی را افزایش می دهد و به مردم آمریكا ضربه می زند.
رئیس جمهوری آمریكا این انتقادها را رد كرده و گفته است كه اعمال تعرفه بر واردات، برای تضمین توافق های تجاری با كشورهای دیگر، ضروری است.
ترامپ همچنین تهدید كرده است بر واردات خودرو و قطعات یدكی خودروهای اروپایی مالیات می بندد. اتحادیه اروپا نیز تهدید ترامپ را با اعمال تعرفه تلافی جویانه 23 میلیارد دلاری بر كالاهای آمریكایی، پاسخ داده است.
واشنگتن سال گذشته نیز با استناد به نگرانی های موجود در زمینه امنیت ملی، بر واردات فولاد و آلومینیوم از كشورهای اروپایی تعرفه اعمال كرد. اتحادیه اروپا نیز بیكار ننشست و این اقدام آمریكا را با اعمال تعرفه هایی بر كالاهای آمریكایی تلافی كرد.
آمریكا قرار است ظرف چند هفته آینده، نتیجه تحقیقات خود در مورد واردات خودرو از كشورهای اروپایی را تكمیل كند.
شبد**9109**9122

سرخط اخبار جهان