۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83035926
T T
۰ نفر
رانت از زنجیره تولید صنایع فولاد حذف می شود

خرم آباد - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برداشتن سقف معاملات فولاد در بورس ، رانت از زنجیره تولید صنایع فولاد حذف می شود.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درخصوص مشكل تامین ارز واحدهای تولیدی اظهار داشت: با تصمیمات جدید كمیسیون سیاست گذاری ارزی دولت این مساله بتدریج از طریق شبكه نیما برطرف خواهد شد و ورود مواد اولیه ای كه در گذشته ثبت سفارش شده ، تسهیل می شود.
وی افزود: در داخل كشور نیز با برداشتن سقف معاملات در بورس، شرایطی فراهم شده تا واحدهای تولیدی فولاد از مواد اولیه برخوردار شوند و هیچ رانتی در خط تولید از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد وجود نداشته باشد.
شریعتمداری اظهار داشت: در این صورت محصولات مورد نیاز عامه مردم با قیمت گذاری واقعی و كنترل نهادهای نظارتی عرضه خواهد شد تا شرایط مناسبتری در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی به ویژه در بخش مواد ساختمانی در آینده نزدیك ایجاد شود.
وی همچنین با بیان اینكه سرمایه در گردش مشكل عمومی واحدهای تولیدی است، تصریح كرد: امیدواریم با بررسی این مهم در شورای پول و اعتبار، این مشكل برای همه واحدهای تولیدی برطرف شود.
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه تمدید مدت معافیت مالیاتی در مناطق محروم به ویژه الیگودرز لرستان و حوالی آن در دستور كار قرار می گیرد گفت: این مهم بستر لازم برای جذب سرمایه گذار را فراهم می كند.
به گفته وی مجموعه شهرستان الیگودرز بجز بخش مركزی، دچار بخشی از عقب ماندگی های تاریخی است و باید برای رفع این مشكلات قدم های جدی تری برداشته شود.
وی اظهار داشت: در سفر به لرستان برای تمدید مهلت معافیت مالیاتی گفت وگو و مقرر شد با انعكاس این مطالب در تهران، امكان ورود سرمایه گذار به استان فراهم شود.
وی بیان كرد: كارخانه تولید كاغذ از سنگ در الیگودرز نیز در مرحله انتخاب پیمانكار قرار دارد.
محمد شریعتمداری و هیات همراه با سركشی از شركت فولاد الیگودرز با روند اجرای فعالیت و مشكلات این واحد آشنا شد.
فولاد الیگودرز با 140 نفر نیروی كار سالانه 100 هزار تن میلگرد تولید می كند.
وزیر صمت همچنین در واحد پالایشكده پرند شیمی الیگودرز حاضر شد و از نزدیك خط تولید و مشكلات این واحد صنعتی را نیز بررسی كرد.
پالایشكده پرنده شیمی با 50 نفر اشتغالزایی حلال های نفتی تولید می كند.
بازدید از منطقه ویژه اقتصادی، فولاد ذوب آهن، كارخانه بایر افلاك ازنا و همچنین بهره برداری از نیروگاه گازی این شهر به همراه آغاز عملیات اجرایی فروآلیاژ و سیمان سفید ازنا از برنامه های سفر وزیر صنعت به لرستان است.
شریعتمداری پس از بازدید از طرح های شهرستان الیگودرز از صنایع غذایی گهر و فاز 4 سیمان دورود نیز بازدید می كند.
17.5 میلیون یورو سرمایه ارزی طرح سیمان سفید ازنا تامین و این طرح با هدف توسعه صنعتی مناطق كمتر برخوردار به اجرا در خواهد آمد كه پس از بهره برداری سالیانه 220 هزار تن سیمان سفید تولید می كند.
میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح یكهزار و 500 میلیارد ریال و اشتغالزایی اولیه آن 120 نفر عنوان شده است.
همچنین نیروگاه تولید برق گازی شهرستان ازنا با ظرفیت 6 مگاوات و سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی بخش خصوصی امروز به بهره برداری می رسد.
یكهزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی در لرستان صادر شده و حدود 100 واحد تولید كوچك و متوسط در تملك بانك ها هستند.
7279/7269/6060
۰ نفر