۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۴۰
کد خبر: 83023992
T T
۰ نفر
صندوق توسعه ملی درانتقال آب بندرعباس به فلات مركزی مشاركت دارد

كرمان- ایرنا- رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت : این صندوق در طرحهای توسعه ای بخش خصوصی از جمله طرح خط انتقال آب از بندرعباس به استانهای فلات مركزی مشاركت دارد.

به گزارش ایرنا، مرتضی شهید زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از مجموعه معدنی گل گهر سیرجان افزود: برای تكمیل طرح در دست اجرای انتقال آب از بندرعباس به فلات مركزی ایران كه علاوه بر شیرین سازی آب مورد نیاز شهروندان ، نیاز آبی حوزه های صنعتی در استانهای كرمان و یزد را تامین می كند 300میلیون دلار در نظر گرفته است .
وی اظهار داشت :بر اساس سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری صندوق توسعه ملی وظیفه دارد در توسعه اقتصادی مملكت حضور پیدا كند كه بتواند با حمایت از بخش خصوصی زنجیره های مختلف تولید را تكمیل كند .
شهید زاده همچنین گفت : در این سفر نیازهای مالی خط انتقال آب از بندرعباس به طرف معدن گل گهر بررسی گردید و نیز برای خط دوم انتقال آب از بندرعباس به منطقه فلات مركزی ایران نیز صندوق توسعه حمایت و پشتیبانی لازم را خواهد داشت.
وی مجموعه گل گهر را زنجیره بسیار جالب از این جهت كه بهره وری تولیدات آن بالا بوده و كاهش هزینه ها به دنبال داشته ، عنوان كرد و افزود: این مجموعه باید پشتبانی شود تا بتواند خودش را به عنوان مركز تولید فولاد در خاورمیانه معرفی كند.
رییس كمیسیون اقتصادی مجلس هم در جریان این بازدید گفت : یكی از اتفاقات بزرگ كه در سالهای اخیر پی گیری شده طرح خط انتقال آب از بندرعباس به صنایع استان از جمله گل گهر است كه امروز بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است .
رضا پورابراهیمی افزود: این طرح بعنوان بزرگترین و اولین طرح انتقال آب از دریا به مركز ایران با هدف افزایش ظرفیت های سرمایه گذاری صنعتی در استان كرمان است كه تا 2سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس (آب شیرین كن یك میلیون مترمكعبی بندرعباس) با عنوان طرح ملی ساقی كوثر و با هدف تامین بخشی از نیاز آب صنعت، كشاورزی و شرب استانهای هرمزگان، كرمان و یزد از سال 92 آغاز شده و به گفته مسئولان این طرح تاكنون 50درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
7425/ 5054

سرخط اخبار اقتصاد