۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 83020636
T T
۰ نفر
خبر تردد نكردن كشتی‌های یخچالدار در مسیر عمان صحت ندارد

تهران- ایرنا- رییس اتاق مشترك ایران و عمان گفت: بهانه نبود كشتی‌های یخچالدار در مسیر عمان صحت ندارد و خطوط كشتیرانی بندرعباس و خرمشهر به بندر صحار در این زمینه مجهز است.

به گزارش ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران، «محسن ضرابی» امروز (یكشنبه) در نشست تشكل‌های فعال اقتصادی، از افرادی كه با این بهانه، كالای خود را از طریق شارجه ارسال می‌كنند گلایه كرد.
ضرابی گفت: عمان می‌تواند مكان مناسبی برای بازصادرات كالاهای ایرانی باشد.
وی به بازرگانانی كه می خواهند به بازار عمان وارد شوند، توصیه كرد از طریق اتاق مشترك و صندوق ضمانت صادرات ایران و اتاق عمان، شركای خود را اعتبارسنجی كنند، در تنظیم قراردادها از مشاوران حقوقی بهره ببرند و مركز داوری اتاق را به عنوان حَكَم در قراردادهایشان قید كنند.
ضرابی گفت: چنانچه برای هر یك از اعضا مشكل حقوقی پیش آمد مراتب را به اتاق مشترك اعلام كنند تا از طریق ارجاع به اتاق عمان پیگیری شود.
وی افزود: با رایزنی با صندوق توسعه ملی و بانك‌ها به دنبال آنیم كه از طریق تامین مالی داخلی برای سرمایه‌گذاری در عمان بتوانیم از قراردادهای آن كشور استفاده كنیم.
فعالان تجاری با عمان موانع پیش روی خود را روابط بانكی، خطوط كشتیرانی، بیمه و تامین سوخت كشتی ها، سرمایه‌گذاری های مشترك، چگونگی شركت در مناقصات، مشكل حمل و نقل كانتینرهای یخچالی به صحار، موانع بهداشتی صادرات محصولات غذایی در داخل كشور، هزینه بالای تایید مدارك، سختی تایید قراردادها در اتاق عمان و همچنین فعالیت اندك بانك‌های ایرانی در عمان عنوان كردند.
به گزارش ایرنا، پارسال حجم مبادلات تجاری ایران و عمان 577 میلیون دلار و در 2 ماهه نخست امسال 159 میلیون دلار بود.

اقتصام*9189*1961*
۰ نفر