۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۱۶
کد خبر: 83020598
T T
۰ نفر
تخصيص 1.4 ميليارد يورو براي جايگزيني خودروهاي سنگين تا امروز

تهران- ايرنا- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از تخصيص يك ميليارد و 400 ميليون يورو تاكنون براي 35 هزار دستگاه خودرو مشمول طرح جايگزيني و نوسازي ناوگان حمل و نقل تجاري خبر داد.

به نوشته تارنماي صندوق توسعه ملي، «منصور معظمي» امروز (يكشنبه) در نشست مشتركي با رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي و مديران ارشد بانك هاي عامل اين موضوع را بيان كرد.
به گزارش ايرنا، طرح جايگزيني و نوسازي ناوگان حمل و نقل تجاري بهمن پارسال با حضور رييس جمهوري كليد خورد.
قرار است اين طرح با تامين مالي صندوق توسعه ملي و مديريت اجرايي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) عملياتي مي شود و 202 هزار و 500 دستگاه انواع اتوبوس، كاميون، كشنده، كاميونت و ميني بوس فرسوده در سه سال اسقاط و با جايگزيني توليدات استاندارد داخلي نوسازي شود.
اجراي اين طرح علاوه بر توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي، موجب كاهش چشمگير مصرف سوخت و كمك به رفع بخش مهمي از معضلات زيست محيطي شده و رونق بخش توليد و صنعت كشور و ايجاد اشتغال مولد را در پي دارد.

** فرصت جديد خودروسازان براي تامين ضمانت و وثيقه
رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي در نشست مشترك امروز اعلام كرد: بايد ملاحظات نظام بانكي مورد توجه قرار گيرد تا برنامه ها طبق ضوابط و مقررات پيش رود.
«مرتضي شهيدزاده» افزود: بايد از سوي خودروسازها و دولت تضمين هاي لازم تا مرحله ورود قطعات منفصل «سي.كي.دي»، تبديل قطعات به كاميون و تحويل آن به مشتري نهايي اخذ شود.
به گفته وي، كار فراتر و سريع تر از حالت عادي پيش رفته است.
مديران بانك هاي عامل نيز ناتواني خودروسازان در تامين ضمانت و وثيقه لازم را از مشكلات اين طرح عنوان كردند و مقرر شد اين امكان به خودروسازها داده شود كه وثايق خود را به صورت پارشيال (چندبخشي) تامين كنند.
آنگونه كه ارديبهشت ماه امسال وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد، تا پايان سال براي جايگزيني 60هزار دستگاه خودرو فرسوده ناوگان حمل و نقل سنگين كشور برنامه‌ريزي شده است.

اقتصام*1070*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد