۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82877936
T T
۰ نفر

رئیس مجلس:

65 هزار طرح نیمه تمام دركشور وجود دارد

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82877936
65 هزار طرح نیمه تمام دركشور وجود دارد

قم-ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی وجود 65 هزار طرح نیمه تمام ملی و استانی را از جمله مشكلات اقتصادی كشور بر شمرد و گفت: اتمام این طرحها نیازمند 600 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه،علی لاریجانی عصر چهارشنبه دردیدار مراجع تقلید درقم افزود: در این راستا برای حل آن( اتمام طرح های نیمه تمام ) سازمانی را ایجاد كردیم تا این پروژه ها را واگذار كند.
لاریجانی بااشاره به بودجه 97 تصریح كرد: با توجه به مشكلات اقتصادی تلاش كردیم اصلاحاتی متناسب با شرایط كشور در بودجه به عمل آید تا باعث حل مشكلات شود.
وی توجه به حقوق بازنشستگان و اختصاص ماهانه سه هزار میلیارد تومان برای تعدیل حقوق این قشر را از مهمترین اقدامات انجام شده در بودجه 97 ذكر كرد و گفت: به این ترتیب انتظار می رود مشكل حقوق بازنشستگان در مدت سه سال حل و فصل شود.
وی تعیین محل صرف یارانه ها برای بهداشت ،تولید و پرداخت مستقیم به مردم را نیز از دیگر ویژگی های بودجه امسال ذكر كرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ، اختصاص 26 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری ، تعیین محل درآمد پرداخت مشوق های صادراتی و اختصاص 12 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در اطراف روستاها را از دیگر ویژگی های بودجه امسال عنوان كرد.
وی پرسنل زیاد دولت را از مشكلات كشور برشمرد و گفت: راه حل این مشكل كه مجلس بر آن تاكید كرده تشكیل دولت الكترونیك است.
وی وابستگی اقتصاد به نفت را از مشكلات كشور دانست و گفت: در نیم قرن گذشته درآمد نفتی كشور یكهزار و 200 میلیارد دلار بود، در حالی كه هفتصد میلیارد دلار آن در دولت قبل بوده، اما سرمایه گذاری جدی در كشور صورت نگرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری كرد ساز و كار در نظر گرفته در بودجه بتواند بخشی از مشكلات كشور را حل كند.
7406/ 6133/
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد