۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 82874060
T T
۰ نفر

توليد خودرو در انگليس كاهش يافت

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 82874060
توليد خودرو در انگليس كاهش يافت

لندن - ايرنا - انجمن توليد كنندگان و معامله‌كنندگان خودرو انگليس روز پنجشنبه اعلام كرد كه آمار توليد خودرو در اين كشور براي هفتمين ماه پياپي روند نزولي طي كرده است.

به گزارش ايرنا، اين نهاد انگليسي در گزارشي اعلام كرد، در ماه فوريه(بهمن و اسفند) 145 هزار خودرو به خط توليد رسيده كه اين ميزان در مقايسه با ماه فوريه سال قبل 4.4 درصد كاهش داشته است.
همچنين صادرات خودرو به خارج نيز روند مشابهي طي كرده و 0.8 درصد كاهش داشته است.
«مايك هاوز»رئيس اجرايي انجمن سازندگان و معامله‌كنندگان خودرو انگليس نسبت به تداوم اين روند در صنعت خودروسازي اين كشور به‌شدت ابراز نگراني كرد. او با اين‌حال ابراز اميدواري كرد كه موافقت هفته گذشته سران اروپا با راهبرد مرحله دوم مذاكرات برگزيت سبب بازگشت اعتماد به فضاي اقتصادي كشور گردد.
هاوز همچنين با اشاره به وابستگي صنعت خودروسازي انگليس به واردات قطعات يدكي از اروپا تأكيد كرد كه توافق نهايي برگزيت بايستي به‌گونه‌اي باشد كه واردات به اين كشور به مشكل نخورد.
بر اساس برنامه اعلام‌شده انگليس دقيقاً يك سال ديگر رسماً از اتحاديه اروپا خارج خواهد شد و در اين مدت فرصت دارد تا با طرف اروپايي درباره آينده همكاري‌هاي تجاري به توافق برسد.
دو طرف تلاش مي‌كنند تا ماه اكتبر آينده به تفاهم دست يابند تا پيش از خروج انگليس از اتحاديه اروپا، اين توافق را به تصويب پارلمان‌هاي اروپا و انگليس برسانند.
علاوه بر ابهامات اقتصادي ناشي از خروج انگليس از اتحاديه اروپا، سياست نامشخص دولت محافظه‌كار «ترزا مي» درباره آينده خودروهاي ديزلي، سبب كاهش سرمايه گذاري خارجي در اين صنعت شده است.
دولت «توني بلر» در سال 2000 ميلادي براي مقابله با آلودگي هوا، ماليات خودروهاي بنزيني را به دليل توليد گاز دي‌اكسيد كربن افزايش و در عوض ماليات خودروهاي ديزلي را كاهش داد. 10 سال بعد دولت ديويد كامرون ادعا كرد كه ذرات سمي 'دي‌اكسيد نيتروژن' ناشي از خودروهاي ديزلي منجر به آلودگي هوا شده و خواستار قوانين تنبيهي براي دارندگان خودروي ديزلي شد.
اين كشور درصدد است تا در چارچوب مقابله با آلودگي هوا به ‌طوركلي فروش خودرو با موتور احتراق داخلي را از سال 2040 ميلادي متوقف كند، اما برخلاف ساير كشورهاي اروپايي قوانين عملي را به اجرا نگذاشته است.
با اين‌ حال شركت‌هاي خودروسازي خارجي حجم سرمايه‌گذاري خود در انگليس را به ميزان قابل‌توجهي كاهش داده‌اند.
بر اساس گزارش‌هاي منتشرشده، تويوتا، جگوار لندروور و مك لارن در سال گذشته در مجموع 1.1 ميليارد پوند در انگليس سرمايه‌گذاري كرده كه اين ميزان در قياس با سال گذشته ميلادي 34 درصد كمتر و نسبت به سال‌هاي قبل از آن به‌شدت كاهش‌يافته است.
انگليس در سال 1972 موفق شد تا ركورد توليد خودرو را به سقف يك ميليون و 920 هزار دستگاه برساند، با اين‌حال رئيس اجرايي انجمن سازندگان و معامله‌كنندگان خودرو اين كشور بعيد مي‌داند كه انگليس قادر باشد تا در آينده‌اي نزديك، توليد خود را به اين ميزان برساند.
اروپام ** هـ ن *شبس*1613*

سرخط اخبار جهان