۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82867235
T T
۰ نفر
حقوق و عیدی كارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت شد

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق و عیدی كارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی ربیعی» عصر دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: با تلاش مجدانه همكارانم در دولت (استاندار خوزستان و وزیران اموراقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت) و پیگیری های نمایندگان اهواز (آقایان الباجی، یوسفی و ساری) حقوق و عیدی كارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت شد.
به گزارش دفتر اهواز ایرنا، در چند هفته گذشته برخی كارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با تجمع روبروی استانداری خوزستان، پرداخت مطالبات خود را خواستار بودند.
كارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران (اهواز) از آغاز اسفندماه در اعتراض به وضعیت این شركت دست از كار كشیده بودند.
كارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران گلایه داشتند در حالی به روزهای پایانی سال نزدیك می شوند كه هنوز حقوق ماه های دی و بهمن را دریافت نكرده اند.
هیچ یك از مسئولان گروه ملی صنعتی فولاد ایران حاضر به گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این اعتراض ها نشده بودند.
در آذرماه امسال نیز قطعه سازانی كه با این شركت همكاری داشتند در 2 مقطع به دلیل مطالبات سنگین خود از این شركتٰ دست به اعتراض زدند و خواهان تسویه طلب خود شدند.
كارگران شركت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خرداد و مردادماه امسال نیز در اعتراض به حقوق معوق خود تجمعاتی را برگزار كردند.
گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یكی از قطب های تولید فولاد كشور است كه در سال 1389 با تولید یك میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین ركورد تولید را در كشور داشت.
این شركت در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار و به یكی از شركت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد اما پس از كشف فساد مالی و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در این مجموعه و ارتباط آن با 2بانك بزرگ كشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت.
بلاتكلیفی این شركت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده است.
اسفندماه پارسال مالكیت این شركت به بانك ملی ایران واگذار شد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9123*1961*

سرخط اخبار اقتصاد