۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 82855018
T T
۰ نفر
ناوگان حمل و نقل كشور نوسازی می شود

كرج - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت كه در سال 96 نوسازی 230 هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل فرسوده صورت گرفت و امید داریم كه در سال آینده نیز 240 هزار دستگاه از این ناوگان نوسازی شود.

به گزارش ایرنا، صادق نجفی روز چهارشنبه در مراسم غرس 3 هزار اصله نهال در شهرك غیردولتی ماموت در ساوجبلاغ با اشاره به این كه در نوسازی این ناوگان برخی شركت ها نظیر ماموت به كمك دولت آمدند،
افزود: باید از ظرفیت نخبه ها و كارآفرین ها استفاده كنیم تا شاهد بالندگی و ارتقا سطح كیفی تولیدات در كشور باشیم.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران با بیان اینكه تاكید بسیاری برای استفاده از كالای داخلی داریم، بیان كرد: ما باید شرایط را ایجاد كنیم تا با خرید كالای ایرانی اشتغال را توسعه دهیم و این تنها حرف و شعار نیست.
نجفی گفت: درصد زیادی از آلودگی هوا مربوط به خودروها است، به همین دلیل ما باید خودرویی را تولید كنیم كه رقابت بیشتری ایجاد شود تا خودروی سالم و با كیفیت را شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینكه شركت ماموت تولید خودرو با برندی معتبر داشته و از سبزترین خودروهای جهان است، گفت: مبادرت به تولید چنین خودرویی و ایجاد فضای مناسب برای هوای سالم قابل قدردانی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: توان اجرای كارهای مهم در كشور وجود دارد، در حال حاضر 92 درصد صنایع موجود در كشور را صنایع كوچك تشكیل می دهند.
نجفی با اشاره به اینكه باید دید در بخش صنایع كوچك كشور چه اقداماتی انجام گرفته است، گفت: صنایع كوچك و متوسط بسیار شكننده هستند، بدین منظور به حمایت بیش از پیش نیاز دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران حلقه مفقوده صنایع كوچك و متوسط در كشور را بازار اعلام كرد و افزود: باید بستر فعالیت صنایع كوچك و متوسط بیش از گذشته فراهم شود.
وی با تقدیر از شركت ماموت به دلیل اشتغالزایی چند هزار كارگر به صورت مستقیم وغیرمستقیم، گفت: شركت ماموت شركتی است كه شخص رییس جمهوری نیز پیگیر آن است كه در نوسازی ناوگان به كمك دولت بیاید.
مدیر عامل گروه صنعتی ماموت نیز در این مراسم گفت: امروز غرس 3 هزار اصله درخت در 4 هكتار از شهرك صنعتی غیر دولتی ماموت انجام شد.
مهزاد فردوس گفت: با غرس این نهال ها میزان فضای سبز در این شهرك به 26 هكتار افزایش خواهد یافت.
در مراسم غرس 3 هزار اصله نهال در شهرك غیردولتی ماموت در ساوجبلاغ رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و استاندار البرز حضور داشتند.
1535/1772
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد