۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۴۸
کد خبر: 82843769
T T
۰ نفر
درخواست فعالان فولادی برای اینكه بورس كالا محور تنظیم بازار باشد

تهران- ایرنا- جلسه تنظیم بازار فولاد عصر یكشنبه با حضور چهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشكل های فولادی برگزار شد كه حاضران بر نقش محوری بورس كالا در تنظیم این بازار تاكید كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این نشست نمایندگان تشكل ها مواردی همچون بررسی افزایش قیمت محصولات، كمبود شمش، لزوم اجرای قانون 89 درصد قیمت میلگرد برای تعیین قیمت شمش، صادرات شمش و غیره را مطرح كردند.
معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر لزوم آرامش و نظارت بر بازار، ایجاد گفتمان مشترك میان صنایع بالادست و پایین دست، نقش محوری بورس كالا به عنوان مرجعی شفاف در تنظیم بازار فولاد، دیرهنگامی اجرای سیاست ها و پایش سامانه بهین یاب تاكید كردند.
در پایان این جلسه مقرر شد حاضران پیشنهادهای خود برای بهبود شرایط را تا هفته آینده ارایه كنند.
در این جلسه «حسن یونس سینكی» معاون امور اقتصادی و بازرگانی، «جعفر سرقینی» معاون امور معادن و صنایع معدنی، «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع و «محمود نوابی» مدیرعامل سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان كه همگی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شمار می روند، به همراه تشكل های فولادی كشور حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، انجمن جهانی فولاد اعلام كرد: بررسی عملكرد 66 كشور عضو نشان می دهد در سال 2017 كشور چین به عنوان بزرگ ترین تولیدكننده فولاد خام رقم 831 میلیون و 700 هزار تن را ثبت كرد و جمهوری اسلامی ایران نیز تولید 21 میلیون و 700 هزار تنی را به خود اختصاص داده است.
برپایه ارزیابی انجمن جهانی فولاد، ایران در پایان سال 2017 به عنوان سیزدهمین فولاد ساز جهان معرفی شد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام* 3065*1961

سرخط اخبار اقتصاد