۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82843716
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری خارجی ها در ۲۰۴ طرح شهرك های صنعتی كشور

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران اعلام كرد كه 204 طرح با سرمایه گذار مستقیم خارجی و قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهركهای صنعتی كشور منعقد شده كه 47 طرح آن در پسابرجام به سرانجام رسیده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» عصر یكشنبه در میزگرد صنایع و معادن همایش «فرصت های سرمایه گذاری سواحل مكران» توضیح داد 47 طرح پسابرجامی با سرمایه‌ای به ارزش یك میلیارد و 841 میلیون دلار و اشتغالزایی 2740 نفره مربوط به سرمایه گذارانی از تركیه، جمهوری آذربایجان، ایرلند، ژاپن، عراق، افغانستان، كرواسی، چین، آلمان، فرانسه، تركمنستان و امارات است.
مقیمی یادآوری كرد 9 شهرك و ناحیه صنعتی در سواحل مكران وجود دارد كه در صنعت پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم، كرومیت و صنایع پایین دستی این صنایع و همچنین صنایع كشتی سازی از ظرفیت توسعه صنعتی زیادی برخوردار است.
به گفته وی، زمینه‌های لازم برای توسعه سواحل مكران با ایجاد تقاضا، پویایی و تحرك در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ایجاد منطقه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم شده است.
وی اعطای مشوق های مالیاتی در شهرك‌های صنعتی بویژه در مناطق كم برخوردار از هفت تا 13 سال برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صدور مجوز برای ایجاد 89 شهرك صنعتی غیردولتی را از مشوق های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در شهرك های صنعتی اعلام و تصریح كرد: تاكنون 48 شهرك صنعتی با اشتغالزایی 120هزار نفره به بهره برداری رسیده و41 شهرك دیگر در حال ساخت وساز است.
وی اضافه كرد: زیرساخت های عمرانی در شهرك ها و نواحی صنعتی ایجاد شده است، همچنین از حضور سرمایه گذران برای ایجاد شهرك‌های صنعتی خصوصی استقبال می شود.
به گزارش ایرنا، در برنامه ششم توسعه موضوع توسعه سواحل مكران مورد توجه ویژه قرار گرفته است و از این رو، همایش دوروزه توسعه سواحل مكران امروز (ششم اسفندماه) با سخنرانی معاون اول رییس جمهوری در مركز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.
منطقه مكران از شرق هرمزگان تا شرق سیستان و بلوچستان گسترده است و شهرستان های سیریك، جاسك، كنارك و چابهار را شامل می شود.
سواحل مكران بهترین كرانه اقیانوسی كشور و از نظر آب و هوایی در معتدل ترین هوای جنوب كشور واقع شده است، این
سواحل در زمینه اقتصادی بویژه ترانزیت كالا، سرمایه‌گذاری‌های تجاری، صنعتی و گردشگری از جاذبه‌های منحصر به فردی برخوردار است.
از نظر ژئوپولتیكی نیز همجواری سواحل مكران با كشورهای پاكستان و افغانستان، ظرفیت‌های ارتباطی این سواحل به پهنه اقیانوس هند و امكان اتصال كشورهای آسیای مركزی به دریاهای آزاد، بستر مناسبی را برای گسترش تعاملات منطقه‌ای و بین المللی فراهم می كند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام* 3065*1961*
۰ نفر