۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰
کد خبر: 82275067
T T
۰ نفر
اوضاع حلب و موصل دستور كار نشست شورای امنیت روسیه با حضور پوتین

مسكو - ایرنا - نشست شورای امنیت روسیه روز جمعه به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این كشور در باره اوضاع سوریه به ویژه آتش بس موقت حلب و عملیات آزادسازی شهر موصل عراق از اشغال داعش برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه در این نشست نتایج سفر اخیر خود به برلین و شركت در دو نشست كاری سوریه و اوكراین با حضور سران فرانسه و آلمان را ارائه كرد.
دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین اعلام كرد كه در این نشست اوضاع حلب با توجه به آتش بس برقرار شده و شرایط احتمالی آینده بررسی شد.
اعضای شورای امنیت روسیه همچنین در ادامه بر اهمیت استفاده از فرصت به دست آمده از آتش بس حلب برای جدا كردن گروههای معارض میانه رو از تروریست ها تاكید كردند.
در جریان آتش بس كه از ساعت هشت بامداد دیرو زآغاز شده و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت، افزون بر توقف حمله های هوایی روسیه علیه مواضع تروریست ها، واحدهای نظامی سوریه نیز برای تسهیل خروج جنگجویان و ساكنان محلی از حلب، عقب نشسته اند.
جنگجویانی كه ازطریق دو گذرگاه تعیین شده خارج می شوند با اتوبوس های ویژه به منطقه ادلب كه تحت كنترل تروریست ها و گروههای مسلح موسوم به معارضان همپیمان تروریست ها قرار دارد، منتقل می شوند.
همچنین موضوع دیگر نشست شورای امنیت روسیه عملیات آزاد كردن شهر موصل در عراق از اشغال داعش، احتمال سرازیر شدن تروریست ها به سوریه و افزایش شمار پناهجویان در منطقه اعلام شده است.
آمریكا و كشورهای همپیمان ضدسوری كه شش سال قبل سناریوی ساقط كردن حكومت بشار اسد را با استفاده ابزاری از اروپام 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان