۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱:۰۲
کد خبر: 82262772
T T
۰ نفر
مراسم عزاداری شب هشتم محرم در كویت برگزار شد/حسینیه ها مملو از شیفتگان سالار شهیدان

تهران - ایرنا - مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان یكشنبه شب در مساجد، حسینیه ها و هیات های كویت با حضور پرشمار عزاداران كشورهای مختلف اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم شب هشتم ماه محرم، همچون شب های گذشته حسینیه ها و مساجد كویت شاهد حضور انبوه دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی بودند.
روزنامه النهار چاپ كویت در شماره روز یكشنبه نوشت: حجت الاسلام «سیدحسن زلزله» از روحانیون برجسته كویت طی سخنانی در یكی از حسینیه های این كشور با تفسیر سوره مباركه نور، به تشریح ابعاد قیام نهضت حسینی پرداخت و آموزه های عزاداری را تبیین كرد.
روزنامه الرای نیز با اشاره به افزایش چشمگیر محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مجالس حسینی نوشت: در حسینیه عباسیه، آیت الله «فاضل المالكی» از مراجع تقلید شیعه عراق، اصول ایمان و توحید را تشریح و داستان حضرت ابراهیم علیه السلام و ذبح حضرت اسماعیل را با حماسه كربلا مقایسه كرد. او همچنین شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) را نماد ایثارگری در راه خدا دانست.
الرای می نویسد: اغلب حسینیه های كویت مملو از جمعیت شده و عزاداران با نشستن در خیابان های اطراف از مجالس وعظ و ارشاد مذهبی بهره می برند.
این روزنامه ادامه داد: در حسینیه «ابوالفضل العباس» كویت شیخ «مرتضی البالدی» از علمای این كشور ضمن نوحه خوانی و ذكر مصیبت سید الشهدا علیه السلام، گفت: امام حسین(ع) و یاران وفادارش با شهادت خود عزت و بالندگی دین مبین اسلام را تضمین كرده اند.
شبك*خاورم*320*1021**انتشار دهنده: حسین نوروزیان
۰ نفر