۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۲۳
کد خبر: 82217691
T T
۰ نفر
طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس در سيستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ايرنا- مدير بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: طرح نظارتي ويژه مدارس با هدف تمركز بر كالاها و خدمات تاثير گذار از امروز 15 شهريور به مدت يك ماه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان، محمد رفيع سلطانزاده روز دوشنبه با تشريح اين طرح اظهار داشت: با توجه به فرا رسيدن ايام بازگشايي مدارس، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و پايان تعطيلات تابستان و افزايش تقاضا براي برخي از كالاها و خدمات، طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس از امروز تا 15 مهر در سراسر استان ادامه دارد.
وي با اشاره به اهداف طرح ويژه ي نظارتي افزود: در اين طرح تمركز در بخش كالا و خدمات از موارد مهم نظارتي خواهد بود.
وي تصريح كرد: در بخش كالا نظارت بر واحدهاي عرضه كننده انواع لوازم التحرير و واحدهاي عرضه كننده انواع كيف، كفش، پوشاك و در بخش خدمات نيز نظارت برعملكرد آموزشگاهها و مدارس غير انتفاعي در دريافت شهريه هاي مصوب از آموزش و پروش را شامل مي شود.
وي همچنين نظارت بر چگونگي فعاليت شركتهاي هوايي، زميني و دفتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهري و برون شهري و نظارت بر نحوه فعاليت خدمات صنفي ( آرايشگران و خياطان ) را از ديگر اهداف طرح نظارتي عنوان كرد.
وي با اشاره به موارد مهم نظارتي در طرح ويژه بازگشايي مدارس بيان كرد: نظارت ويژه بر رعايت نصب برچسب قيمت و صدور فاكتور براي كالاها و خدمات ارائه شده به مردم، رعايت درصد سودهاي خرده فروشي و عمده فروشي كالاها ( با توجه به فاكتورهاي مربوطه )، اجراي قيمت هاي مصوب در پايانه هاي مسافربري، اجراي قيمتهاي مصوب ريلي، نحوه فروش بليط هاي پرواز هاي داخلي، ارائه خدمات در اتوبوس هاي ويژه بر اساس ضوابط از جمله موارد مهم نظارتي در اجراي اين طرح است.
مدير بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: طرح ويژه نظارتي ايام بازگشايي مدارس از طريق استقرار اكيپهاي ثابت و سيار بازرسي در پايانه هاي مسافربري بين شهري از طريق برگزاري گشتهاي مشترك تخصصي با ارگانها و دستگاههاي دست اندركار از جمله اتحاديه ها و مجامع امور صنفي، سازمان راهداري و حمل و نقل، تغزيرات حكومتي و آموزش و پرورش برگزار مي شود.
سلطانزاده از مردم به عنوان بازوي توانمند اين سازمان در امر نظارت ياد كرد و اظهار داشت: مردم مي توانند در اين زمينه نقش موثري ايفا كنند و در صورتي كه هر گونه تخلفي از جمله گرانفروشي، كم فروشي و ساير تخلفات اقتصادي را مشاهده كردند مراتب را از طريق سامانه تلفن 124 اطلاع تا بازرسان در سريعترين زمان ممكن به اين موضوع رسيدگي كنند.
3213 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها