۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82217345
T T
۰ نفر

روز طلايي ووشوي ايران در قهرماني آسيا

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82217345
روز طلايي ووشوي ايران در قهرماني آسيا

تهران - ايرنا - «مرتضي عظيمي» سانداكار سنگين وزن ايران به مقام نخست و نشان زرين مسابقات ووشوي قهرماني آسيا دست يافت تا روز طلايي ووشوي ايران تكميل شود.

به گزارش ايرنا، نهمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرماني بزرگسالان آسيا از روز (پنجشنبه 11 شهريورماه) با حضور نمايندگان 20 كشور به ميزباني شهر تايپه، پايتخت تايوان آغاز شده است.
تيم ملي ووشوي ايران در دو بخش ساندا و تالوي مردان و زنان در اين رقابت ها حضور يافته است.
عصر امروز (يكشنبه)، «مرتضي عظيمي» در ديدار نهايي وزن به اضافه 90 كيلوگرم به مصاف «زاخار رايابوف» از قزاقستان رفت و در رقابتي سخت و نفس گير به برتري دو بر يك دست يافت تا به مدال ارزشمند طلا دست يابد.
وي پيش از اين برابر «كوان عبده باريموف» نايب قهرمان جهان از قرقيزستان به پيروزي رسيده بود.
همچنين، «الهه منصوريان» در ديدار پاياني وزن منهاي 56 كيلوگرم سانداي بانوان به مصاف «شن ژيانگ» سانداكار مطرح چيني رفت و در دو راند متوالي با نمايشي خيره كننده به برتري رسيد و به مدال طلا دست يافت.
ووشوكار شايسته كشورمان، اولين بانوي سانداي تاريخ ايران است كه توانست در مسابقه رسمي بر حريفي چيني غلبه كند.
صبح امروز، تيم دوئلين مردان ايران متشكل از «محسن احمدي»، «رضا خلف زاده» و «اميرمحمدرضايي» به مصاف رقباي قدرتمند آسيايي خود رفت و با ارائه نمايشي كه تحسين حاضرين در سالن 12 هزار نفري شهر تايپه را همراه داشت با كسب امتياز 9،69 به مدال طلا دست يافت.
اين درحالي است كه تيم دوئلين ايران نسبت به سال هاي گذشته كه مدال هاي متعددي را در جهان و آسيا كسب كرده بود با دو تغيير راهي مسابقات قهرماني آسيا شد و خلف زاده و محمدرضايي جايگزين نفرات باتجربه قبلي شده بودند.
تيم دوئلين تايوان با امتياز 9،68 دوم شد و نقره گرفت و سنگاپور با امتياز 9،67 به مدال برنز رسيد.
همچنين، «سعيد فاضلي» كه پيش از اين بر حريفي از ماكائو غلبه كرده بود در مرحله نيمه نهايي به مصاف «وان تاي گوين» از ويتنام رفت و توانست اين ديدار سخت را در دو راند متوالي پيروز شود. فاضلي براي كسب مدال طلا به مصاف «جيه فنگ» از چين خواهد رفت.
«شهربانو منصوريان» قهرمان جهان از ايران به مصاف «هرگي باكايدان» نايب قهرمان سال 2015 جهان از فيليپين رفت و در دو راند متوالي پيروز شد و به فينال رسيد.
اين دو سال گذشته در فينال مسابقات جهاني اندونزي هم به مصاف هم رفته بودند كه منصوريان با برتري مقابل حريفش به مدال طلا رسيده بود.
شهربانو منصوريان براي كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا به مصاف «ترانك آن كئوان» از ويتنام خواهد رفت.
«اشكان دلفاني» در مرحله نيمه نهايي وزن 90 كيلوگرم سانداي مردان به مصاف «ون ژونگ وانگ» رفت و با قبول شكست برابر اين حريف از رسيدن به فينال بازماند و به مدال برنز قناعت كرد.
«مريم هاشمي» در مرحله نيمه نهايي وزن 70 كيلوگرم سانداي بانوان به مصاف «ژينگ ليان وان» نماينده پرقدرت چين رفت و با وجود تلاش فراوان شكست را پذيرا شد و از رسيدن به فينال بازماند و به مدال برنز بسنده كرد.
«صديقه دريايي» در مرحله نيمه نهايي وزن منهاي 60 كيلوگرم بانوان به مصاف «ينگ كاي» ووشوكار عنوان دار چين رفت و با وجود تلاش فراوان شكست خورد و از رسيدن به فينال بازماند. وي به مدال برنز مشترك اين رقابت ها، اكتفاء كرد.
كاروان ووشوي ايران تا پايان روز چهارم مسابقات قهرماني آسيا در تايوان به سه مدال طلا از سوي تيم دوئلين (محسن احمدي، رضا خلف زاده و امير محمدرضايي)، «مرتضي عظيمي» و «الهه منصوريان»، دو نقره از سوي «رضا خلف زاده» و «فرشاد عربي» و پنج برنز از سوي «سهيلا منصوريان»، «صديقه دريايي»، «مريم هاشمي»، «اشكان دلفاني» و «مهدي محمدي» كسب كرده است.
نهمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرماني آسيا، فردا (دوشنبه) با شناخت نفرات و تيم هاي برتر به اتمام مي رسد كه «عرفان آهنگريان» در وزن 60 كيلوگرم، «سعيد فاضلي» در 70 كيلوگرم، «يزدان ميرزايي» در 80 كيلوگرم و «معين تقوي» در 85 كيلوگرم سانداي مردان و «شهربانو منصوريان» در 65 كيلوگرم سانداي زنان در ديدار نهايي براي كسب مدال طلا به مصاف حريفان مي روند.
ورزشي**3783**1379

سرخط اخبار ورزش