۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81739638
T T
۰ نفر

كشته شدن 5 مرزبان عراقی در نزدیكی مرز اردن

۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81739638
كشته شدن 5 مرزبان عراقی در نزدیكی مرز اردن

تهران- ایرنا- منابع امنیتی عراق روز شنبه از كشته شدن 5 مرزبان این كشور در گذرگاه مرزی طربیل با اردن بر اثر انفجار بمب كنار جاده ای خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری عراقی مدی پرس، یك منبع نظامی در عملیات انبار اعلام كرد كه یك بمب كناره جاده ای با هدف قرار دادن مرزبانی عراق در نزدیكی گذرگاه مرزی طربیل با اردن در غرب استان الانبار منفجر شد كه در اثر آن 5 افسر عراق با درجه های مختلف نظامی كشته شدند.
این منبع افزود: جسد قربانیان این حادثه از طریق گذرگاه طریبل به امان پایتخت اردن انتقال داده شد تا با هواپیما به بغداد منتقل شود.

**هلاكت 18 داعشی در دیاله
به گزارش پایگاه خبری مصر الیوم،‌ منابع امنیتی عراق از هلاكت 18 داعشی در درگیری با نیروهای عراقی در شرق استان دیاله خبر دادند.
بر اساس این گزارش،‌ نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و پلیس صبح امروز با تروریست های داعش در روستاهای «الجزیره» و «الخیلانیه» در شمال المقدادیه به شدت درگیر شدند كه در پی آن 18 تروریست داعش از جمله دو سركرده آنها به هلاكت رسید.
به گفته منابع عراقی،‌ 13 عنصر امنیتی نیز در این درگیری ها كشته و یك سرباز عراقی زخمی شد.
نیروهای امنیتی در تلاش برای بازپس گیری كنترل این روستاها از داعشی ها هستند كه از مناطق كوه های حمرین وارد این منطقه شدند.

** تخریب مخفیگاه تروریست ها در رمادی و هلاكت شماری از آنها
پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از منابع امنیتی از هلاكت چهار عنصر تروریستی داعش و تخریب مخفیگاه آنان در شرق شهر رمادی خبر داد.
بر اساس این گزارش، سرتیپ شاكر جودت رئیس پلیس عراق اعلام كرد كه نیروهای واكنش سریع این كشور موفق شدند طی عملیاتی علیه تروریست ها در منطقه «حصیبه» واقع در 7 كیلومتری شرق الرمادی،‌ یك خودروی متعلق به تروریست ها را هدف قرار دهند و چهار تروریست را به هلاكت برسانند.
وی همچنین افزود: نیروهای امنیتی موفق شدند یك مخفیگاه تروریست ها را پس از رصد كردن،‌ با چندین موشك هدف قرار دهند و تخریب كنند.
داعش از خرداد ماه سال 93 به دنبال یورشی مشكوك كه حاكی از خیانت برخی جریان ها در عراق و نیز كشورهای منطقه بود، استان نینوا به مركزیت موصل را به طور كامل و بخش هایی از 5 استان عراق را به تصرف خود درآورد كه طی یك سال گذشته جنایات زیادی را از جمله كشتار جمعی و قتل و تجاوز علیه غیر نظامیان مرتكب شده و نزدیك به 2 میلیون شهروند عراقی را از خانه های خود آواره كرده است.
خاورم **9363** *9329**1144
۰ نفر