۵ فروردین ۱۳۹۴، ۲۲:۲۴
کد خبر: 81551336
T T
۰ نفر
جشنواره موسيقي سنتي ايراني و فولكلوريك قزوين آغاز شد

قزوين- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين از برگزاري جشنواره موسيقي سنتي و فولكلور در تالار مجابي دولتخانه صفوي خبر داد.

محمد علي حضرتي ها عصر چهارشنبه در حاشيه برگزاري اين جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: قزوين از جمله استان‌هايي است كه علاوه بر پيشينه تاريخي از فرهنگ بومي و فولكلور متنوع برخوردار است به همين منظور در كنار نمايشگاه صنايع دستي و جشنواره نوروزي اين جشنواره را برپا شده تا فضاي شاد و مفرح براي شهروندان و گردشگران فراهم شود.

وي اظهاركرد: جشنواره موسيقي سنتي و محلي با حضور گروه‌ موسيقي صبا از امشب به مدت 10 شب اجراي خواهد شد.

حضرتي ها ادامه داد: نمايشگاه نوروزي صنايع دستي و هنرهاي سنتي قزوين در مجموعه تاريخي، فرهنگي سعدالسلطنه راسته بازار وزير و قيصريه و همچنين در شهرستانها نيز اين نمايشگاه داير بوده و پذيراي گردشگران و هم استاني ها است.

مشاور فرهنگي استاندار افزود: استان قزوين با توجه به غناي تاريخي و فرهنگي و تنوع صنايع دستي مي تواند به مركز آثار صنايع دستي و هنرهاي سنتي كشور تبديل و مجموعه اي از قابليت هاي گردشگري استان را به صورت يك موزه گسترده براي گردشگران به نمايش بگذارد.

حضرتي ها برگزاري اولين دوره جشنواره نوروزي ملي چوگان را از مهمترين برنامه ها در ايام نوروز 94 عنوان كرد و گفت: چوگان يكي از سنت هاي كهن در ميان مردم ايران است كه بيش از 350 سال مورد فراموشي قرار گرفته است از اينرو در 11 و 12 فروردين ماه سال 94 مسابقات چند جانبه چوگان در قزوين اجرا و نمايشگاه آن نيز در اواخر اسفند ماه گشايش يافت.

جشنواره موسيقي سنتي از پنجم تا 15 فروردين ماه سال جاري هر شب از ساعت 20 برنامه خود را آغاز كرده و علاقه مندان مي‌توانند در طول اين مدت در اين جشنواره شركت كنند.

7389/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها