۱۳ دی ۱۳۹۲، ۷:۵۸
کد خبر: 80977472
T T
۰ نفر

شهرستان بستك هرمزگان همچنان می لرزد

۱۳ دی ۱۳۹۲، ۷:۵۸
کد خبر: 80977472
شهرستان بستك هرمزگان همچنان می لرزد

بستك- بندرعباس - شهرستان بستك كه روز پنجشنبه زلزله 5/5ریشتری را در ساعت 45/6دقیقه صبح تجربه كرد، همچنان پس لرزه ها این شهر را می لرزاند.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه لرزه نگاری كشور از روزگذشته تاكنون 11پس لرزه 5/3 ، 0/3 ، 1/3، 1/3 ، 4/3، 8/3، 8/3، 5/3،7/2 ، 8/2 و 2/3 امواج درونی(ریشتر)در ساعت های هفت ، هشت ، 9 ،10، 12، 17، 18 و همچنین یك وسی دقیقه وچهارو 24دقیقه بامداد امروزدر اعماق چهار 32كیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله ها موجب شد كه مردم شهر 13هزارنفری بستك پنجشنبه شب بواسطه تخریب منازل مسكونی وغیر قابل سكونت بودن در بیرون از منزل بسر ببرند ویا در چادرهای امدادی اسكان یابند.

زلزله پنج و نیم ریشتری درعرض شمالی 14/27 و طول شرقی 45/54 درجه موقعیت زمین صبح پنجشنبه بستك موجب كشته شدن یك نفر و زخمی شدن 29 نفر شد.

استاندار هرمزگان در جریان بازدید از منطقه زلزله زده بستك گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و امدادی استان تا اتمام عملیات امداد و خدمات رسانی در منطقه زلزله زده بستك می مانند و بر تمام مراحل اجرایی و عملیاتی نظارت می كنند.

ˈجاسم جادریˈ اظهار داشت: شخص رییس جمهور و معاون اول و هیأت وزیران پیگیر مسایل منطقه زلزله زده بستك هستند.

فرماندار بستك دراین زمینه گفت: بر اثر زلزله روز گذشته در این شهرستان به بخشی از خانه های مسكونی بین 10 تا 60 درصد خسارت وارده شده است.

ˈمحمد مشتاق زادهˈ افزود: عمده خسارت ها به بخش مركزی این شهرستان وارد شده و روستاهای اطراف آسیب ندیده اند.

وی با بیان اینكه بر اثر زمین لرزه : با توجه به سرد شدن هوا و وضعیت ناپایدار جوی نیاز اصلی زلزله زدگان چادر، پتو و وسایل گرمایشی است.

وی خاطرنشان كرد: بر اثر زلزله صبح پنجشنبه بستك بیشترین خسارت به دو محله ˈبلوچ و كله ایˈ وارد شده و 40 منزل را غیرقابل سكونت كرده است.

بهاری میمندی با بیان اینكه همچنین حدود 100 دستگاه منزل بین 30 تا 60 درصد تخریب شده اند،اضافه كرد: تمهیداتی برای اسكان موقت و تامین وسایل گرمایشی از استان های فارس، اصفهان و همچنین مركز استان هرمزگان اندیشیده شده است.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: پست 132 كیلوولت برق منطقه ای بستك كه در اثر زلزله این شهرستان دچار آسیب شده بود، پس از تلاش كارشناسان تعمیر و به مدار بازگشت.

ˈعبدالصاحب ارجمندˈ اظهار كرد: از ابتدای صبح برق نقاط مهم شهر زلزله زده بستك از جمله فرمانداری، بیمارستان و چاه های آب تامین شده و تا غروب تامین برق این شهرستان كامل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی هرمزگان گفت: در جریان زلزله 5/5 ریشتری صبح پنجشنبه در شهر بستك، دانشگاه علوم پزشكی هشت دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام كرده و در رسیدگی به بیماران هیچ مشكل خاصی وجود ندارد.

ˈدكتر محمد شكاریˈ افزود: نیروهای امدادی و اورژانس از دقایق ابتدایی به كمك مصدومان شتافتند و خدمات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینكه زلزله بستك تاكنون حدود30 مصدوم و یك كشته برجای گذاشته است، بیان كرد: از این تعداد مصدوم، سه نفر به دلیل شكستگی های متعدد به بندرعباس اعزام شده و دو نفر نیز در اثر استرس به سكته قلبی دچار شدند كه پس از انجام اقدامات اولیه به بیمارستان (لار در استان فارس) اعزام شدند.ك/2

668

سرخط اخبار استان‌ها