کد خبر: 80032869 (ایرنا) | تاریخ خبر: 20/12/1390 | ساعت: 16:14|
نسخه چاپی | ارسال به دوستان

مدیرکل برنامه ریزی و فناوری دیوان عدالت اداری کشور:

پیگیری پرونده های دیوان عدالت اداری از طریق اینترنت میسر شده است

گرگان - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و فناوری دیوان عدالت اداری کشور گفت: از این پس پیگیری پرونده های دیوان عدالت از طریق اینترنت و سامانه پیام کوتاه میسر است.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد صدرائیˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: فعالیت دفاتر نمایندگی دیوان عدالت در استان، در سه حوزه ثبت دادخواست ها و شکایت از دستگاه های دولتی، امور ارشاد و مشاوره قضایی و تکمیل فرم دادخواست است.

به گفته وی، رسیدگی به دادخواست و شکایات ارسالی به دیوان مرجع عدالت اداری، از طریق اینترنت و به روز انجام می شود.

وی تصریح کرد: شاکیان می توانند از طریق مدیریت سامانه نرم افزاری اینترنتی و پیام کوتاه با دریافت کد 16 رقمی و رمز مخصوص خود، با استفاده از تلفن گویا و اینترنت و غیره بدون حضور در دفاتر استانی یا دیوان مرجع در تهران، پیگیر پرونده خود باشند و از آخرین وضعیت آن مطلع شوند.

وی ادامه داد: مردم می توانند از طرق اعلام شده، در هر ساعت از شبانه روز، از مسائلی مانند نقص پرونده، خلافی اتومبیل خود و غیره در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند.

دومین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری کشور، ظهر امروز با حضور رئیس دیوان عدالت اداری ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و فناوری دیوان عدالت و مسئولان استانی و شهرستانی در گرگان مرکز استان گلستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدجعفر منتظریˈ رئیس دیوان عدالت اداری کشور در مراسم آغاز به کار این دفتر نمایندگی گفت: با توجه به برنامه پنجم توسعه به منظور تسهیل در دسترسی مردم به دیوان عدالت اداری و ارائه خدمات به مردم استان ها و تسریع در رسیدگی به شکایات، این دفاتر در استان ها تاسیس و راه اندازی شده است.

به گفته وی، این دومین دفتر نمایندگی پس از استان اصفهان می باشد و قرار است روز سه شنبه جاری سومین دفتر در استان یزد افتتاح و راه اندازی شود و مابقی دفاتر استانی در سال آینده با توجه به فراهم شدن زیرساخت ها از سوی دولت، راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت های مکانی موجود امکان ایجاد شعبه در هر استان وجود ندارد، به همین دلیل تصمیم به راه اندازی دفاتر نمایندگی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق اینترنت و سامانه پیام کوتاه 30009699 پیگیر مراحل قانونی پرونده های خود باشند و دیگر ضرورتی به مراجعه حضوری برای پیگیری نیست.

منتظری در ادامه با اشاره به این که دستگاه های اجرایی که بیش ترین ارتباط و تعامل با مردم را دارند بیشترین شکایت از سوی مردم را در دیوان عدالت به خود اختصاص داده اند، گفت: بیشتر شکایات مردم از بخش اداری و دستگاه های اجرایی به دلیل عدم اجرای آیین نامه ها و بخش نامه ها، بیمه، اشتغال و حقوق کارگری است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به اجرای قانون جدید ابلاغ احکام و آراء قضائی، از طریق اینترنت و تلفن همراه گفت: اکنون این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی می باشد و سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی اعلام داشت: تعامل مردم از طریق دفاتر نمایندگی دیوان عدالت دارای منافع دو جانبه است و با تسریع و صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، فشار کاری قضات را کاهش می دهد.

7467/602 /506

انتهای پیام /*

باشگاه مخاطبان ایرنا

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده: *  
پست الکترونیک:
نظر:
موضوع از شما گزارش از ما:
سخن شما با مسئولین:
ارسال یادداشت:
 
کد امنیتی
ارسال