۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۳۳
کد خبر: 83324590
T T
۰ نفر
معاون وزیر صمت: سپر كشور در برابر تحریم ها باید تقویت شود

بجنورد - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: موظفیم در راستای تقویت و استحكام بخشی سپر كشور در برابر تحریم ها گام برداریم.

به گزارش ایرنا «محمدباقر عالی» روز چهارشنبه در جریان بازدید از مجموعه صنعتی اسفراین اظهار داشت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع برنامه دارد كه با تجدید نظر در برنامه های خود، برای محكم تر كردن این سپر گام بردارد.
وی گفت: بر این باوریم كه گام برداشتن در این راستا و استوارتر ساختن سپر كشور در برابر تحریم، در حكم عمل كردن دقیق به منویات رهبر معظم انقلاب است.
وی پس از بازدید از مجتمع صنعتی فولاد، شركت لوله گستر و شركت آذین فورج اسفراین با اشاره به ظرفیت های خوب صنعتی اسفراین، از این شهرستان به عنوان یكی از سپرهای بزرگ كشور در برابر تحریم ها یاد كرد.
نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سه طرح بزرگ صنعتی اسفراین شامل طرح تكمیلی مجتمع فولاد در بخش دولتی و طرح های تكمیلی شركت آذین فورج و شركت فولاد آلیاژی كیمیای صبا در بخش خصوصی، بزرگترین طرح های دولت یازدهم و دوازدهم در خراسان شمالی است كه به زودی به بهره برداری می رسند.
هادی قوامی با بیان اینكه برخی از قطعات صنعتی كه در گذشته از خارج وارد كشور می شد، اكنون در اسفراین تولید می شود افزود: حمایت و توجه به این صنایع می تواند آنها را به نقطه قوت كشور تبدیل كند.
فرماندار اسفراین نیز با تاكید بر اینكه صنایع اسفراین تحریم را به فرصت تبدیل كرده اند خواستار حمایت از صنایع بزرگ این شهرستان شد.
طاهر رستمی گفت: هم اكنون برخی واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان همچون شركت لوله گستر تنها با 15 درصد ظرفیت خود فعالیت می كنند و حال آنكه نیاز كشور به محصولات آن بیش از این است.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شركت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید كننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است كه امكان ساخت 140 نوع فولاد آلیاژی را دارد.
اكنون مجتمع فولاد اسفراین تنها در زمینه تولید شمش فولاد فعالیت دارد كه با بهره برداری از طرح تكمیلی این مجتمع صنعتی ، توان تولید گریدهای فولادی مختلف برای صنایع گوناگون را خواهد داشت و ارزش افزوده 10 برابری نصیب این صنعت می كند.
شركت لوله گستر اسفراین نیز از شركت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، به عنوان تنها تولید كننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
این شركت با هدف رفع نیاز كشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شركت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین كننده مواد اولیه مورد نیاز آن، در سال 1385 با ظرفیت اسمی 100هزار تن در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
شركت آذین فورج نیز از شركتهای بخش خصوصی در شهرستان اسفراین است كه قادر به تولید 400 قطعه در صنایع مختلف از جمله انواع بنداژ قطار و قطعات اصلی شیرآلات صنعتی است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 كیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مركز استان خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن 2 مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست این صنایع، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.
5132/7189
۰ نفر